اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

آموزش 8598 نفر در بخش کشاورزی ابهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ابهر گفت: در شش ماهه نخست امسال در این شهرستان تعداد 8 هزار و 598 نفر در بخش کشاورزی آموزش دیده‌اند.

آموزش 8598 نفر در بخش کشاورزی ابهر
جواد ملا آقا میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه نقش کشاورزی در زندگی روز مره انسان ها کشاورزی باید به گونه‌ای باشد تا علاوه بر استفاده بهینه از محصولات کشاورزی نهاده‌ها و منابع طبیعی را به نسل‌های آینده نیز حفظ کند، اظهار داشت: حفظ منابع کشاورزی منجر به توسعه کشاورزی پایدار تبدیل شده و این توسعه زمانی روی خواهد داد که دانش و تکنولوژی از طریق آموزش‌ها به همه کشاورزان انتقال یابد.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور بوده و این بخش تامین کننده اشتغال روستاییان و مانع مهاجرت آنان به شهرها می‌شود، افزود: کشاورزی از سوی دیگر در تامین مواد غذایی جمعیت کشور موثر بوده و نیز تامین معیشت کشاورزان را بر عهده داشته و نقش موثر در خودکفایی و استقلال دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه در استان زنجان نیز نقش بخش کشاورزی نسبت به استان‌های دیگر به مراتب بیشتر و حیاتی است، خاطرنشان کرد: چرا که جمعیت ساکن در روستاهای استان و سهم شاغلان در بخش کشاورزی در مقایسه با متوسط کشور بالاتر است.
وی با اشاره به اثرهای مثبت آموزش در بخش کشاورزی گفت: نیروی انسانی توان‌مند لازمه اصلی توسعه بوده و در هر کشوری لازمه توانمندسازی نیروی انسانی آموزش است.
ملاآقا‌میرزایی افزود: پیاده کردن داشته‌های نوین اصول فنی مهندسی و بهینه استفاده کردن در بخش کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی موجب افزایش عملکرد و تولید بوده و اقتصاد کشاورزی و شکوفایی اقتصاد کشور را به دنبال دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه استفاده از وسایل مکانیکی اعم از ماشین‌آلات و ادوات دنباله‌بند کشاورزی به منظور افزایش کیفیت و کمیت محصول و در راستای مکانیزه کردن انجام می‌شود، بیان کرد: ابزارهای مدیریتی نیز برای بالا بردن سود و افزایش تولید در بخش کشاورزی لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه مکانیزاسیون امروز در جهان به عنوان یکی از عوامل دگرگون کننده در بخش کشاورزی به شمار می‌آید، تصریح کرد: کشاورزان شهرستان ابهر نیز همگام با کشاورزان استان از امکانات و ادوات مکانیزه برای بالا بردن کیفیت و کمیت محصول استفاده می‌کنند.
ملاآقا‌ میرزایی با اشاره به اینکه در شهرستان ابهر تعداد 220 نفر در دوره‌های آموزشی مهارتی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: تشکیل کارگاه‌های آموزشی و بازدیدها توسط بخش دولتی و غیر دولتی آموزش دیده و  آموزش به صورت انفرادی یا چهره به چهره از دیگر فعالیت‌هایی است که در سال‌جاری در شهرستان ابهر برای بخش کشاورزی صورت گرفته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول