اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌‌عامل آتش‌نشانی مشهد:

برپایی خیمه‌های عزاداری نیاز به دریافت مجوز است

خبرگزاری فارس: هر ساله با فرارسیدن ماه‌ محرم، برپایی خیمه‌های عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی در تمام شهرهای ایران به خصوص شهر مقدس‌مشهد به عنوان یک شهر زیارتی رونق خاصی دارد اما در برپایی این خیمه‌ها توجه به نکات ایمنی به منظور کاهش حوادث اهمیت بالایی دارد.

برپایی خیمه‌های عزاداری نیاز به دریافت مجوز است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان آتش‌نشانی مشهد سال گذشته پنج مورد حادثه و حریق به دلیل نبود ایمنی لازم در خیمه‌های عزاداری رخ داده است، چهار مورد از این حوادث به علت انتقال حرارت از منابع حرارتی و یک حادثه دیگر نیز به دلیل سیم کشی غیراستاندارد در خیمه‌های عزاداری اتفاق افتاده است.
مدیرعامل آتش‌نشانی شهرداری مشهد اظهار داشت: آموزش مسئولان خیمه‌های عزاداری به منظور ارتقای ایمنی دارای اهمیت بالایی است که هر ساله نیز از سوی سازمان آتش‌نشانی به صورت جدی پیگیری می‌شود.
حسن جعفری افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر برپایی خیمه‌های عزاداری و حسینیه‌های چادری مشکلات بهداشتی، امنیتی و ایمنی خاصی دارد، به منظور ضابطه‌مند شدن برپایی این خیمه‌ها طبق سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته طی یک جلسه‌ای در دفتر فرماندارباحضور نمایندگان دستگاه‌‌های ذیربط مقرر شد این خیمه‌ها با مجوز آتش‌نشانی از سوی شهرداری‌های مناطق برپا شوند.
جعفری ادامه داد: مسئولان و متصدیان این خیمه‌ها باید به منظور دریافت مجوز به شهرداری منطقه خود مراجعه و پس از استعلام از آتش‌نشانی در صورت نبودن مشکل، مجوز را دریافت و نسبت به برپایی این خیمه‌ها اقدام کنند.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به دستور فرماندار مشهد در سال جاری علاوه بر دریافت استعلام از آتش‌نشانی این متصدیان باید به منظور کاهش مشکلات امنیتی و ترافیکی از مدیریت راهور نیز استعلام گرفته شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد اظهار داشت: در سال‌های گذشته و سال جاری ضابطه‌های ایمنی‌سازی در این خیمه‌ها تعریف شده است همچنین در کنار آن نیروهای آتش‌نشانی نیز به منظور کاهش حوادث گشت‌زنی می‌کنند.
جعفری ادامه داد: در کنار گشت مأموران آتش‌نشانی کپسول‌های اطفای حریق نیز به خیمه‌ها داده می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ایمنی خیمه‌ها مورد قبول ما نیست و ایمن‌سازی به طور کامل انجام نشده است.
جعفری خاطر نشان کرد: درسال گذشته و سال جاری تمام کسانی که متصدیان و مسئولان اصلی برپایی این خیمه‌ها هستند از طریق معرفی شهرداری‌های مناطق طی کلاس‌هایی با اصول اولیه رعایت موارد ایمنی آشنا می‌شوند.
وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی پس از اعلام موارد ایمنی به شهرداری‌ها به منظور رعایت آن در خیمه‌های عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی بازدیدهایی را برای صدور مجوز انجام می‌دهند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول