اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان:

نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان گفت: هرگز نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود.

نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود کتابی ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر در دبیرستان برزین در همدان، هدف از برگزاری این مراسم نمادین را نشان دادن اهمیت و اهداف قیام سیدالشهدا (ع) عنوان و اظهار داشت: کربلا به لحاظ بزرگی حادثه آن بسیار با اهمیت است چراکه می‌توان واقعه کربلا را به عنوان یک دانشگاه بزرگ تعلیم و تربیتی برشمرد.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه واجب دینی هرگز نباید در جامعه کمرنگ شود، بلکه توجه و عمل به این فرضیه نیازمند یک نظارت عمومی است تا به واسطه آن بتوانیم از منکرات موجود در جامعه جلوگیری و امر به معروف را گسترش دهیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان خاطرنشان کرد: مسابقه جمله‌نویسی کوتاه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و نقش آن در تعلیم و تربیت به شکل ساده و زیبا برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند جملات خود را به سامانه پیام کوتاه به اداره آموزش و پرورش ارسال کنند.
وی همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی مختص فرهنگیان با احتساب دو جلد کتاب حماسه حسینی به قلم شهید مطهری و متن دعای عرفه امام حسین (ع) و توزیع کتابی با عنوان "نمی‌دانستم با رعایت حجاب زیبایی‌ام پایدارتر می‌شود" به برخی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه که نسبت به رعایت حجاب خود اهمال دارند را از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته اعلام کرد.
کتابی بیان کرد: به منظور تعالی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برای اولیای دانش‌آموزان نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به برگزاری همایش بزرگ 700 نفری امر به معروف و نقش آن در تربیت فرزندان اشاره کرد.
وی تصریح کرد: طی چند ماه آینده نیز برنامه هایی در مساجد و با حضور اولیای دانش‌آموزان برگزار و در مدارس راهنمایی و متوسطه نیز دو تابلوی ویژه با عنوان عترت و امر به معروف و نهی از منکر نصب می شود که مطالب آن هر هفته توسط دبیران تغییر می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان در پایان گفت: همچنین در طول هفته امر به معروف و نهی از منکر اعزام روحانیون گروه سراج به مدارس و حضور آنها در کلاس‌های درس انجام می‌شود که خود می‌تواند نتایج بسیار مؤثری در پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی دانش‌آموزان داشته باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول