اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه زنجان خبر داد:

آغاز پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر فرودگاه زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه زنجان در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

آغاز پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید شجاعی یگانه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان بازگشت حجاج از عربستان اظهار داشت: مسئولان سازمان همیاری شهرداری پیگیر انجام پرواز از فرودگاه زنجان به عتبات عالیات هستند، که گویا قراردادهایی هم به امضا رسیده است.
وی افزود: انجام پرواز از فرودگاه زنجان به عتبات عالیات منوط به امضای تفاهمنامه با سازمان حج و زیارت کشوری است که قرار است این کار به انجام برسد.
مدیر فرودگاه زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره اعلام زمان انجام پرواز از فرودگاه زنجان به عتبات عالیات ضمن امتناع از تعیین زمان مشخص برای آن تصریح کرد: آغاز این پروازها منوط به صدور مجوزهای مربوطه است.
وی ظرفیت‌های پرواز از فرودگاه زنجان را معقول عنوان کرد و گفت: میانگین ظرفیت‌های پرواز از فرودگاه زنجان در حدود 65 تا 70 درصد است.
شجاعی یگانه اضافه کرد: اغلب پروازها از فرودگاه زنجان با ظرفیت کامل انجام می‌شود اما، برخی زمان‌ها با توجه به شرایط جوی پروازی هم با 60 درصد ظرفیت انجام شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره بهبود فرهنگ پرخاشگری مردم به هنگام لغو پروازها گفت: انجام هر پروازی منوط به فراهم بودن امکانات و شرایط جوی است.
مدیر فرودگاه زنجان با قبول مشکل بودن پذیرش عدم انجام پرواز هواپیما برای مسافران تاکید کرد: کادر فرودگاهی همه تلاش خود را برای آماده نگه داشتن باند پرواز انجام می‌دهند، که پروازی لغو نشود، اما اگر هم بنا به دلایلی انجام پرواز ممکن نشد حس بدبینی و حتی ناسزا گویی مسافران را به جان می‌خریم.
وی تاکید کرد: تذکرات و آموزش‌هایی در رابطه با دلایل لغو و یا تاخیر پروازها به مردم داده شده است، اما، پذیرش آن به این آسانی ممکن نیست.
شجاعی یگانه در پاسخ به سئوالی درباره هواپیمای خریداری شده توسط فرودگاه زنجان گفت: به شخصه در جریان این موضوع نیست و این مطلب توسط مسئولان دیگر از جمله استاندار و رئیس سازمان همیاری شهرداری زنجان پیگیری می‌شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که گویا این هواپیما وارد تهران شده، ادامه داد: گفته شده است که این هواپیما وارد تهران شده و در اختیار شرکت ماهان است، که خوب در حال حاضر هواپیمایی که به فرودگاه زنجان سرویس می‌دهد، هم متعلق به شرکت ماهان بوده و از هواپیمای خریداری شده هم مجهزتر است.
مدیر فرودگاه زنجان در پاسخ به سئوالی درباره برودت هوای زنجان و تغییر زمان پروازها از فرودگاه زنجان، تصریح کرد: درخواستی در این رابطه برای انجام پروازها از فرودگاه زنجان در حدود ساعت 12 ظهر داده شده است اما، به دلیل وجود مشکلاتی فعلا با آن موافقت نشده است.
وی با تاکید بر عدم وجود مشکل در پرواز از فرودگاه زنجان تصریح کرد: فقط یک مورد مشکل در فرود هواپیما به وجود آمد که آنهم به دلیل برودت هوا بود که خلبان ریسک نکرده و به فرودگاه مشهد بازگشت.
شجاع یگانه ریسک نکردن در فرودهای هوایی را امری عادی در صنعت هواپیمایی عنوان کرد و افزود: این موضوع اگر چه برای مسافران مشکلاتی را به وجود می‌آورد اما، نمی‌توان جان مسافران را به خطر انداخت.
وی، انجام مانور در فرودگاه‌های دارای مرز هوایی را ضروری برشمرد و اضافه کرد: فرودگاه زنجان جزو فرودگاه‌های دارای مرز هوایی است و باید در آن مانور برگزار شود.
مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به برگزاری نخستین مانور در فرودگاه زنجان تصریح کرد: این مانور با حضور اغلب ارگان‌های ذی‌ربط، با موفقیت انجام شده است.
وی ادامه داد: مانور فرودگاه زنجان با حضور و نظارت چهار نماینده از ارگان‌های مختلف از تهران برگزار شد.
شجاع یگانه دریافت گواهینامه فرودگاهی برای فرودگاه زنجان را منوط به برگزاری مانور دانست و تاکید کرد: مانور فرودگاهی دو سال یکبار در زنجان برگزار می‌شود، تا زمینه کسب گواهی فرودگاهی برای فرودگاه زنجان فراهم شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول