اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران:

40 درصد مصرف سیگار ایران قاچاق است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران از قاچاق 40 درصدی سیگار در ایران خبر داد.

40 درصد مصرف سیگار ایران قاچاق است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مصطفی کربلائی بعدازظهر امروز در کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق دخانیات در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: با توجه به آمار به ثبت رسیده مصرف سیگار در ایران در سال 88 افزون بر 62 میلیارد نخ گزارش شده است که بیش از 40 درصد این میزان به‎صورت قاچاق وارد کشور شده است.
وی افزود: از مجموع 62 میلیارد نخ سیگار مصرف شده در ایران 20 درصد تولید داخل بوده است، 29 درصد به‌صورت قانونی وارد کشور شده است، 11 درصد به‌صورت مشارکتی و 40 درصد نیز به صورت کالای قاچاق بوده است.
کربلائی متوسط هزینه مصرف سیگار در کشور در سال 88 را افزون بر 3 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: صرف این میزان هزینه در مسیر مصرف دخانیات زنگ خطری است که مسئولان ذی‌ربط باید برای آن هرچه سریع‌تر چاره‌اندیشی کنند.
مدیر اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران در ادامه با اشاره به میزان قاچاق دخانیات در کشور، گفت: بر اساس آمار در سال 2007 افزون بر 675 میلیارد نخ سیگار در جهان قاچاق شده است که از این تعداد 14 میلیارد نخ آن مربوط به کشور ایران است.
وی با بیان اینکه قاچاق توسط سه دسته از افراد به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌گیرد، گفت: دسته اول افرادی هستند که به صورت فردی کار قاچاق را انجام می‌دهند که خیلی زود به دام پلیس مبارزه با مواد مخدر گرفتار می‎شوند.
به گفته کربلائی؛ دسته دوم افرادی هستند که در غالب سازمانی در مقیاس کوچک عمل می‌کنند، و در نهایت دسته سوم افرادی هستند که به صورت پیچیده و سازمانی با تشویق افراد به قاچاق عمل می‌کنند.
وی کار ماموران مبارزه با مواد مخدر را به‌منظور دستگیری این باند سازمانی بسیار سخت دانست و گفت: ردیابی محصولات دخانی به‌منظور یافتن مبادی ورود به بازار قاچاق، کنترل زنجیره‌ توزیع در شرکت‌های دخانیات، بهبود قوانین و افزایش همکاری بین‌المللی برای شناسایی مسیرهای ترانزیت قاچاق از راه‌کارهای توصیه شده در مراجع بین‌المللی برای کنترل قاچاق است.
مدیر اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران ادامه داد: اصلاح قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی در زمینه تعرفه‌ها و عوارض واردات و صادرات و مبارزه در سطح خرده فروشی همزمان با مبارزه در سطح کلان با هدف ناامن کردن محصولات قاچاق از دیگر توصیه‌های بین‌المللی برای کنترل و کاهش قاچاق است.
کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق دخانیات با حضور مدیر اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول