اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مخترع کرمانشاهی؛

دستگاه اتوماتیک رنگ‌کننده تیرهای چراغ برق اختراع شد

خبرگزاری فارس: این مخترع از مزایای دستگاه اتوماتیک رنگ‌کننده تیرهای چراغ برق را سرعت بالای آن نسبت به روش دستی دانست.

دستگاه اتوماتیک رنگ‌کننده تیرهای چراغ برق اختراع شد
مهرداد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: سرعت دستگاه اتوماتیک رنگ‌کننده تیرهای چراغ برق و میله‌های عمودی نسبت به روش دستی توسط یک مبتکر کرمانشاهی، از مزایای این اختراع است. 
وی با بیان اینکه سرعت بالای این اختراع نسبت به روش دستی از مهم‌ترین مزایای این اختراع است، ادامه داد:  سادگی طرح و عدم محدودیت در انواع تیرچراغ برق از ویژگی‌های برجسته این اختراع است. 
این مخترع به رنگ کاری تیرهای چراغ برق با استفاده از روش سنتی در حال حاضر اشاره و تصریح کرد: استفاده از این روش سنتی که یک روش دستی بوده به این گونه است که با استفاده از یک جرثقیل و قرار گرفتن فرد در داخل کابین، رنگ‌آمیزی با استفاده از دست صورت می‌گیرد که از مشکلات فراوانی برخوردار است. 
وی نبود آزمایشگاهی مجهز، را مشکلی بزرگ برای مخترعان استان عنوان کرد و افزود: هزینه بر بودن کارهای تحقیقاتی با توجه به اینکه اکثر مخترعان و صاحبان ایده دانشجو هستند و از درآمد مناسبی برخوردار نیستند نیز از دیگر معضلات این قشر فرهیخته است. 
 این مخترع کرمانشاهی با بیان اینکه این دستگاه از سه مکانیزم تشکیل شده است، عنوان کرد: سیستم بالابر که وظیفه کنترل ارتفاع دستگاه را بر عهده دارد، سیستم تمیزکننده که وظیفه تمیزکنندگی را داشته و سیستم رنگ کار که تیر چراغ برق را رنگ‌آمیزی می‌کند، از بخش‌های مختلف این اختراع است. 
علیپور تصریح کرد: مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی، کنترل دقیق کار و کیفیت خوب این اختراع نسبت به روش دستی از دیگر مزایای  دستگاه اتوماتیک رنگ‌کننده تیرهای چراغ برق است. 
وی در پایان از مسئولان خواست برنامه‌هایی برای تجاری‌سازی محصولات نخبگان برگزار کنند و ‌گفت: برگزاری اینگونه مراسم‌ها موجب ایجاد روحیه پژوهش و کشف اختراعات جدید می‌شود. 
این مخترع موفق به اختراع دستگاه اتوماتیک تمیز و رنگ‌کننده تیرهای فلزی چراغ برق و میله‌های عمودی به شماره ثبت 70656  شده است. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول