اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس خبر داد:

افزایش ظرفیت کارخانه سیمان خلخال به 550 تن در روز

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: ظرفیت کارخانه سیمان خلخال به 550 تن در روز افزایش می‌یابد.

افزایش ظرفیت کارخانه سیمان خلخال به 550 تن در روز
بشیر خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرایی کارخانه سیمان از سال 77 آغاز شده اما به دلایل مختلف بعد از کلنگ‌زنی تعطیل شد که بعد از گذشته 10 سال در سال 87 دوباره این کارخانه کلنگ‌زنی شده و قرار بود با سهام‌دار شدن بانک ملی در مدت 2.5 سال احداث و به بهره‌برداری برسد.
وی بیان کرد: در دو سال گذشته به دلیل برخی کارشکنی‌ها و انجام نشدن تعهدات و اعلام بانک ملی در مقرون به صرفه نبودن این کارخانه احداث آن با تاخیر مواجه شده به طوری که ما با برگزاری چند جلسه با رئیس و هیئت مدیره بانک ملی بالاخره آنها را قانع کردیم تا در احداث کارخانه سیمان خلخال مشارکت کند.
خالقی با بیان اینکه ظرفیت این کارخانه از 350 تن در روز به 550 تن افزایش یافته است، گفت: بانک ملی با تعهد اولیه خود که پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 50 میلیون یورو تسهیلات ارزی بوده است عمل کرده ‌یا در حال انجام تعهدات است تا خرید دستگاه‌های جدید این کارخانه انجام شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در مورد دیگر فعالیت‌های انجام شده خاطرنشان کرد: در کنار پیگیری راه‌آهن میانه ـ اردبیل برای اختصاص اعتبار مناسب با پیگیری‌های مستمر تلاش کردیم تا مشکل ماده 32 بیمارستان‌های جایگزین فاطمی و بوعلی را نیز برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: بعد از دو سال مکاتبه و رایزنی برای این پروژه‌ها از ردیف بودجه سال 90 اعتبار مشخص در نظر گرفته شده است.
خالقی همچنین به پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت بهداشت و درمان در خرید یک دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان خلخال و مجوز لازم برای ساخت بیمارستان 30 تختخوابی شهرستان کوثر خبر داد.
این نماینده مجلس در مورد وضعیت فاضلاب شهر خلخال نیز اظهار کرد: این پروژه پیشتر از این 40 درصد پیشرفت فیزیکی نداشته به طوری که با 15 کیلومتر لوله‌گذاری در سال جاری عملیات احداث فاضلاب در خلخال قرار است تا پاییز سال آینده به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول