اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

تولید سیمان خراسان‌ رضوی به 2/7 میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تا پایان سال جاری با بهره‌برداری از فاز نخست طرح عظیم سیمان مجد خواف یک میلیون تن به تولید سیمان خراسان رضوی افزوده و ظرفیت تولید سیمان استان به 2/7 میلیون تن در سال می‌رسد.

تولید سیمان خراسان‌ رضوی به 2/7 میلیون تن می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی این خبر را علی صفرزاده در حاشیه بازدید از پروژه عظیم سیمان مجدخواف اعلام داشت و اظهار داشت: هم اکنون مجموع واحدهای سیمان بهره‌برداری شده استان به پنج واحد با حجم سرمایه‌گذاری 932 میلیارد تومان رسیده که حجم کل تولید سیمان را با احتساب یک میلیون تن تولید سیمان مجد خواف به سالانه 7 میلیون و 800 هزار تن و نیروی انسانی فعال در این صنعت را به بیش از 8000  نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌رساند.
صفرزاده در ادامه پیش‌بینی کرد: با راه‌اندازی دو طرح عظیم سیمانی سیمان غرب تربت جام با 5/1 میلیون تن و طرح توسعه سیمان سفید شرق مشهد نیز با 225 هزارتن سیمان سفید که تا سال1391 به مرحله بهره‌برداری می‌رسند، رقم تولید این کالای مهم زیربنایی در استان به بیش از 9 میلیون تن در سال برسد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خاتمه با اشاره به اینکه درسه ماه دوم سال جاری حدود 280 هزار تن سیمان از گمرکات خراسان رضوی صادر شده است گفت: با توجه به سرانه مصرف 500 کیلو گرم سیمان در سال، نیاز کنونی سیمان استان حدود 3 میلیون تن است که با وضعیت موجود تولید سیمان علاوه بر تامین سیمان استان امکان عرضه به سایر استان‌ها و صادرات به کشورهای دیگر نیز فراهم شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول