اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دهگلان:

اعتیاد بزرگ‌ترین تهدید حوزه امنیت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار دهگلان به نقش اعتیاد در افزایش سایر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اعتیاد بزرگ‌ترین تهدید در حوزه امنیت اجتماعی است.

اعتیاد بزرگ‌ترین تهدید حوزه امنیت اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمدالله کریمی صبح امروز در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: اعتیاد، یک بیماری اجتماعی همراه با عوارض جسمی و روانی است که هزینه‌های مالی و معنوی بسیاری به کشورها تحمیل می‌کند.
به گفته وی، اعتیاد به مواد مخدر موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود و ویرانگری‌های حاصل از آن زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی از جمله گسترش جرائم اجتماعی است.
معاون فرماندار دهگلان با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: تلاش در راستای ریشه‌کن کردن اعتیاد همیشه در بیشتر جوامع مورد توجه بوده است.
کریمی بالا بردن مهارت نه گفتن در افراد را یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و گفت: عدم مهارت نه گفتن در میان افراد جامعه به ویژه در بین جوانان که جزو اقشار بسیار تاثیرگذار جامعه هستند موجب بالا رفتن آمار اعتیاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: افزایش آمار طلاق، دزدی، قتل، قاچاق، بیماری‌های خطرناکی همچون ایدز و هپاتیت از عواقب وخیم اعتیاد است که افزایش آنان جامعه را به نابودی می‌کشاند.
معاون فرماندار دهگلان با اشاره به اینکه امروزه در سراسر استان کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در راستای پیشگیری از اعتیاد توسط سازمان‌ها و ادارات مختلفی اجرا می‌شود، بیان داشت: با شرکت در این کلاس‌ها و فراگیری آموزش‌های ارائه شده توسط کارشناسان و استادان می‌توان گام بسیار ارزشمندی در راستای ریشه‌کنی اعتیاد در کشور برداشت.
کریمی وضعیت اعتیاد و مصرف مواد مخدر صنعتی را نگران کننده دانست و افزود: در حال حاضر41 درصد زندانیان این شهرستان مربوط به جرایم مواد مخدر هستند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل نزدیکی دهگلان به راه‌های مواصلاتی و ورود مواد مخدر صنعتی مبارزه، مقابله و پیشگیری مستمر با این پدیده شوم باید به صورت ویژه در دستور کار ارگان‌های ذی‌ربط قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای انجام کارهای پیشگیری باید اقدامات فرهنگی گسترده‌ای در سطح آگاهی‌رسانی به خانواده‌ها و افراد صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: تنها با دستگیری و رها کردن معتادان کاری انجام نمی‌شود بلکه باید در این زمینه کارهای فرهنگی انجام شود.
معاون فرماندار دهگلان سعی دشمنان را بر ترویج مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی در بین جوانان برای خشکاندن ریشه‌های تحکیم خانواده‌ها دانست و ادامه داد: خانواده سالم، جامعه سالم را تشکیل می‌دهد و اگر سلول جامعه سالم و پاک باشد قطعاً جامعه‌ نیز سالم خواهد ماند.
به گفته کریمی، ترس دشمنان از اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی چیزی تازه نیست و توطئه‌های آنان علیه این نظام مقدس هر زمان در قالب پروسه جدیدی همچون جنگ سخت و جنگ نرم و تهاجمات مختلف در طول این سال‌ها خود را نشان داده است.
وی افزود: دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی در برنامه و توطئه‌ای مختلف با ترویج و گسترش مواد مخدر و ترویج بی‌بندوباری در بین جوانان متدین این مرز و بوم می‌خواهند مانع پیشرفت ایران شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول