اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

عصاره فرهنگ و هنر ایران در شیراز است

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: فارس و شیراز مرکز علم و فرهنگ و هنر کشور است و انتظار می‌رود خلاصه هر آنچه فعالیت هنری و فرهنگی در کشور وجود دارد، در فارس و شیراز باشد.

عصاره فرهنگ و هنر ایران در شیراز است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در بازدید از جشنواره مجسمه‌های کوچک در مجموعه فرهنگی و هنری وصال شیراز، آفرینش‌های هنری را جلوه‌ای از هنرمندی خالق طبیعت دانست و گفت: تنها هنرمند خلقت، خداوند متعال است و زیباترین تصاویری که می‌توانیم خلق کنیم، تنها بخشی از زیبایی‌های طبیعتی است که خداوند آفریده است.
صادق عابدین با اشاره به اشتیاق مردم غرب به معنویات، افزود: غرب با تمام ماده‌گرایی و دنیاپرستی، به دنبال تولید آثاری است که به ارتباط این دنیا و دنیای ماورای طبیعت و ماده می‌پردازند.
نماینده عالی دولت در استان فارس، فهم و درک خلاقیت و هنر یک هنرمند را تنها برای هنرمندان ممکن دانست و افزود: هنر زمانی زیبا می‌شود که ارتباطی بین ماده و ماورای ماده برقرار کند و زمانی همیشگی می‌شود که بدانیم از کجا آمده‌ایم، به کجا می‌رویم و برای چه خلق هنر می‌کنیم.
استاندار فارس به فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: تمام زیبایی‌های تاریخ بشریت در زندگی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و امام حسین (ع) و تمام زندگی زیبا و معصومانه سالار شهیدان (ع) خلاصه می‌شود و در روز عاشورا که تمام زندگی هنرمندانه خود و اطرافیانش را به پای تنها هنرمند جهان، قربانی می‌کند.
استاندار فارس تصریح کرد: هنری که منبعث از آثار مذهبی و دینی باشد، ارزش معنوی پیدا کرده و جاودانه می‌شود.
استاندار فارس با تقدیر از برگزاری جشنواره مجسمه‌های کوچک و آثار ارائه شده در این جشنواره، اظهار امیدواری کرد که با فراهم شدن زیرساخت‌ها و گسترش مراکز فرهنگی و هنری، شاهد تداوم برپایی جشنواره‌های هنری و فرهنگی، با کیفیتی بالاتر در شیراز باشیم.
همچنین با حضور استاندار فارس، با اهدای جوایزی، از نفرات برگزیده، تقدیر شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول