اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نهبندان:

پیشرفت جوامع در گرو توسعه فرهنگ است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نهبندان گفت: پیشرفت جوامع به لحاظ اقتصادی و سیاسی در گروه توسعه فرهنگ است.

پیشرفت جوامع در گرو توسعه فرهنگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی خزاعی شنبه‌شب در جلسه گروه کاری فرهنگی و اجتماعی شهرستان نهبندان اظهار داشت: برخی از افراد و انسان‌ها توسعه جامعه و جوامع را تنها در بعد اقتصادی می‌بینند ولی باید بدانیم که توسعه متوازن در تمامی عرصه‌ها در گرو فرهنگ است.
وی ادامه داد: اگر فرهنگ در هر جامعه و کشوری به سر و سامان برسد آن جامعه و کشور به توسعه متوازنی در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دست می‌یابند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نهبندان با بیان اینکه فرهنگ و جامعه دارای یک رابطه مستقیم و انکارناپذیر هستند، تصریح کرد: اگر راهکارها، بررسی و پژوهش در ارتباط با موضوعات فرهنگی و برنامه‌های فرهنگی در جامعه انجام شود به طور حتم اثرگذاری اینگونه برنامه‌ها در سطح جامعه بیشتر می‌شود.
وی فرهنگ را یک مسئله مهم و پیشتاز در هر جامعه عنوان کرد و یادآور شد: در گذشته مهاجمان بعد از پیروزی نظامی بر کشور مورد نظر، درصدد تغییر فرهنگ آن کشور بودند تا تسلط کامل بر آن کشور را داشته باشند.
خزاعی اذعان داشت: در نزاع ایرانیان با مغول‌ها و اعراب داریم که در نهایت این فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی بود که بر فرهنگ مغولان و اعراب چیره شد پس جایگاه فرهنگ نیز از گذشته در کشور ما و سایر کشورها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و است.
وی افزود: موضوعی که هم‌اکنون در سطح کلان کشور و شهرستان با آن مواجه هستیم این است که چرا اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در نهایت منتج به نتیجه مطلوب و موثر نمی‌شود و محوریت این جلسه نیز در راستای همین موضوع و بررسی علل آن است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی شهرستان راهکارها و پیشنهادات خویش را در ارتباط با عدم اثر بخشی مفید برنامه‌‌های فرهنگی شهرستان ارائه کنند، گفت: مدیران در مرحله نخست باید از اجتماع‌ها و فعالیت‌های فرهنگی نهبندان آسیب‌شناسی را انجام دهند.
خزاعی تقویت و ارتقای معرفت، خود‌شناسی و خداشناسی در تک تک افراد را عاملی مهم در راستای حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی و اثربخشی اینگونه برنامه‌ها در آنان دانست و اظهار داشت: از این پس باید محوریت را بر روی فرهنگ‌سازی در تک تک افراد مد نظر قرار دهیم چرا که اگر فرد اصلاح شود جامعه خود به خود اصلاح می‌شود.
وی اضافه کرد: هماهنگی در انجام امورات فرهنگی در نهبندان کمرنگ ارزیابی می‌شود و از طرفی موازی کاری زیاد به نظر می‌رسد و برای کاهش این موازی‌کاری باید برنامه‌ریزی و برنامه‌های نظارتی را در دستور کار قرار دهیم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نهبندان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی شهرستان را باید بازپروری و بازتعریف کنیم و تعریف جدیدی را به مردم ارائه دهیم، تصریح کرد: جراید و اصحاب رسانه نهبندان نیز بیشتر فعالیت‌های خویش را به سمت برنامه‌های فرهنگی معطوف سازند.
خزاعی سخت جلوه دادن دین و مذهب برای مردم به ویژه نسل جوان را یکی از عوامل استقبال کم آنان از برنامه‌های فرهنگی دانست و ادامه داد: جوانان ما در برابر سخت جلوه دادن دین و مذهب درنهایت دین‌گریز می‌شوند.
وی عدم آگاهی افراد از ارزش و نتایج کار فرهنگی، تکراری بودن برنامه‌ها و ضعف آستانه نقد و انتقادپذیری مدیران و متولیان فرهنگی را از دیگر عواملی استقبال کمرنگ مردم به ویژه جوانان از برنامه‌های فرهنگی و اثرگذاری کم اینگونه برنامه‌ها در سطح شهرستان عنوان کرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول