اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

ندای تفکر بسیجی در جهان طنین‌انداز شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس گفت: به ثمر رسیدن انقلاب ملت‌های مسلمان، بیانگر طنین‌انداز شدن ندای تفکر بسیجی در سراسر جهان است.

ندای تفکر بسیجی در جهان طنین‌انداز شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید مجدالدین حسینی در مراسم یادواره شهدای روستای دشتغران طبس، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، به بیان ویژگی‌های شهدا پرداخت و اظهار داشت: سبک‌باری یکی از مهم‌ترین عناصر هویت بخش شهیدان است، به طوری که شهدای عظیم‌الشأن با تهذیب نفس و بدون توجه به زرق و برق دنیا، گردنه‌های صعب‌العبور هوا، هوس، خودخواهی و غرور را به سرعت طی کردند.
وی ادامه داد: زنجیرهای هوا و هوس و زرق و برق دنیا بال بسیاری از انسان‌ها را بسته و آن‌ها را سنگین‌بار کرده است، اما شهدا این زنجیرها را شکستند و به عالم ملکوت پرواز کردند و ما نیز برای گذر موفقیت‌آمیز از این جاده طولانی ضمن اینکه نباید به دنیا دل ببنیدیم، لازم است مجاهدت و خستگی‌ناپذیری داشته باشیم.
امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا این است که خود را با هویت و ویژگی‌های شهدا مقایسه کرده و ارزیابی کنیم که چقدر با شهدا فاصله گرفته‌ایم و آیا پس از دوران دفاع مقدس ویژگی سبک‌باری شهدا را حفظ کرده‌ایم یا به سوی رفاه‌طلبی و تجملات دنیا حرکت کرده‌ایم.
وی افزود: هیچ‌گاه نباید ایده و آرمان‌های شهدای بزرگوار، این عزیزانی که مصداق واقعی مجاهدت و خستگی‌ناپذیری بودند را فراموش کنیم، چراکه در صورت فاصله گرفته از شهدا دچار خسران و ضرر جبران‌ناپذیری خواهیم شد.
حسینی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج عظمت و سرافرازی قرار دارد، یادآور شد: امروز بسیج از شکل ایرانی خارج شده است که به ثمر رسیدن انقلاب ملت‌های مسلمان، بیانگر طنین‌انداز شدن ندای تفکر بسیجی در سراسر جهان است.
وی تصریح کرد: مبارزان بیدار شده کشورهای اسلامی برای اینکه بتوانند در مقابل توطئه‌های آمریکا و حاکم شدن حکومت‌های سکولار و لائیک ایستادگی کنند، باید همان شجره طیبه‌ای که در ایران به دست حضرت امام خمینی(ره) غرس شد را در اقصی نقاط جهان اسلام ایجاد کنند.
امام جمعه فردوس خطاب به روح مقدس شهدا بیان کرد: امروز مظلومیت شما در دوران دفاع مقدس از بین رفته و آرمان‌های عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی، استکبارستیزی، صلح‌طلبی و مهرورزی شما نه‌تنها در کشورهای اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، بلکه فریاد ضداستکبار و ضدسرمایه‌داری در کنار گوش مقامات سیه‌روز کاخ سفید نیز به گوش می‌رسد.
وی اضافه کرد: دیگر عمر نظام لیبرال‌دموکراسی آمریکا به اتمام رسیده و امروز آمریکا تبدیل به یک شیر برفی شده که اشعه خورشید تابناک اسلام و بیداری اسلامی که از ایران به تابش درآمده آن را آب و نابود خواهد کرد.
حسینی اظهار داشت: عظمت و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون خون شهداست و فضای کشورمان در اثر خون شهیدان معطر شده که بر این اساس باید بیش از گذشته قدر شهدا را دانسته و نسل جوان ما از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان الگو بگیرند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس نیز در ابتدای این مراسم طی سخنانی یادآور شد: شهدا با تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه و بدون ترس از دشمن، در جبهه‌ها حضور یافته و سرمایه وجودی خود را با اخلاص کامل برای اسلام هدیه دادند و شربت شهادت نوشیدند.
ابوالقاسم احمدی با بیان اینکه در سال جاری حدود 30 یادواره شهدا در طبس برگزار می‌شود، ادامه داد: پیام یادواره‌های شهدا این است که در هنگام نبرد و جنگ نرم دشمن با انقلاب، باز هم باید برای موفقیت در مقابله با این تهاجم، از شهدای بزرگوار مدد جسته و درس تبعیت محض از ولایت، اخلاص، فداکاری و نهراسیدن از تهدیدات دشمن را از آنان فراگیریم.
دومین یادواره شهدای روستای دشتغران طبس در محل هیئت رضوی این روستا و برای گرامیداشت یاد 14 شهید روستا شامل سید مجتبی مهاجریان، سیف‌الله شیردل، احمد حیدری، غلامرضا قاضی، احمد محمدی، غلامحسین محمدی، داود حسن‌زاده، عباس رضائیان، حبیب رضایی، ابوالقاسم قدرتی، غلامعلی قلی‌زاده، محمد علیزاده، محمد بدره و رجبعلی شجاعی، و به‌وسیله پایگاه مقاومت بسیج شهید باهنر روستای دشتغران برگزار شد.
قرائت بخشی از زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا، قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع)، پخش قطعه فیلمی از مصاحبه‌های فرزندان شهدا، مدیحه‌سرایی، و اجرای سرود ولایت به‌وسیله دانش‌آموزان بسیجی مدرسه راهنمایی نمونه دولتی فردوسی، از دیگر برنامه‌های دومین یادواره شهدای روستای دشتغران طبس بود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول