اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت آغاز محرم در شوشتر؛

پرچم متبرک به حرم امام حسین (ع) به اهتزاز در آمد

خبرگزاری فارس: عضو شورای هیئت های مذهبی شوشتر گفت: برای ششمین سال متوالی پرچم متبرک به حرم امام حسین(ع) در شوشتر به اهتزاز در آمد.

پرچم متبرک به حرم امام حسین (ع) به اهتزاز در آمد
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، محسن محمدی شامگاه شنبه در مراسم نصب پرچم متبرک به حرم امام حسین (ع) در شوشتر اظهار داشت: برای ششمین سال متوالی برنامه نصب پرچم متبرک به حرم امام حسین (ع) در این شهرستان با حضور پرشور مردم برگزار شد.
وی افزود: این مراسم با حضور دسته‌های عزاداری و به صورت سینه‌زنی در شهرستان شوشتر اجرا شد.
محمدی با تاکید بر اینکه این پرچم با برنامه‌ خاصی در شوشتر در محل مورد نظر نصب شد، تاکید کرد: این پرچم که متبرک به حرم امام حسین(ع) بود با برنامه خاص عزاداری از محل مسجد ابریشمکاران شوشتر حمل شد و با مرثیه‌سرایی و در میان اشک و اندوه مردم دارالمومنین شوشتر در امامزاده عبدالله شوشتر نصب شد.
وی تاکید کرد: مردم دارالمومنین شوشتر مانند هر ساله در این مراسم حضور پرشوری دارند و امسال نیز در این مراسم شرکت فعال کردند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برگزاری این مراسم به طور متوالی از شش سال پیش آغاز شده است، افزود: نصب این پرچم برای ششمین سال متوالی یعنی از سال 84 توسط هیئت متوسلان به طفلان مسلم شهرستان شوشتر انجام می‌شود.
وی افزود: نصب این پرچم در هیئت طفلان مسلم شهرستان شوشتر به برنامه همه ساله برای آغاز محرم تبدیل شده است.
محمدی تاکید کرد: این پرچم قرار است تا پایان ماه صفر در امامزاده عبدالله شوشتر مستقر و در اهتزاز باشد و در پایان ماه صفر با مراسم خاصی از این محل برداشته می‌شود.
‌هیئت متوسلان به طفلان مسلم از سال 1376 در مسجد ابریشمکاران شهرستان شوشتر تاسیس شده است و در این مسجد مراسمات مذهبی مانند سینه زنی بوشهری برگزار می‌شود.
شهرستان شوشتر با داشتن هیئت‌های عزاداری متعدد در سطح استان خوزستان از نظر برگزاری مراسمات مذهبی به ویژه ماه محرم زبان زد خاص و عام است که به این دلیل در روزهای تاسوعا و عاشورا افراد زیادی را از شهرهای مجاور در خود جای می‌دهد.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول