اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل خبر داد:

آغاز کوچ پاییزی عشایر بختیاری به منطقه قشلاقی هفتکل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی هفتکل گفت: کوچ پاییزه عشایر بختیاری از استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان به منطقه قشلاقی این شهرستان آغاز شد.

آغاز کوچ پاییزی عشایر بختیاری به منطقه قشلاقی هفتکل
سید حمیدرضا رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هفتکل اظهار داشت: همه ساله با شروع فصل سرما تعداد زیادی از خانوارهای عشایری از مناطق سردسیر استان‌های چهار محال و ‌بختیاری و اصفهان به سوی هفتکل کوچ می‌کنند که پاییز و زمستان خود را  در این منطقه قشلاقی سپری می‌کنند.
وی افزود: امسال نیز صدها خانوار عشایری با احشام خود به هفتکل کوچ کرده‌اند تا سرما را در نقاط مختلف این منطقه قشلاقی سپری نمایند و در فصل بهار به دیار خود باز گردند.
رشیدی با بیان این نکته که جهاد کشاورزی شهرستان همچون سال‌های گذشته به حل مسائل و مشکلات عشایر غیور منطقه هفتکل می‌پردازد، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد دفتر نمایندگی اداره امور عشایر در ساختمان جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل راه‌اندازی شده و فعالیت خود را برای خدمات رسانی به عشایر و حل نیازهای آنان آغاز کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل به تمهیدات لازم برای حل مشکلات عشایر منطقه اشاره کرد و گفت: اکیپ‌های دامپزشکی به منظور معاینه دام‌ها و طیور عشایر به مناطق مختلف استقرار آنها اعزام می‌شوند تا شیوع بیماری‌ها در بین دام‌ها و طیور را به موقع تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدامات لازم صورت پذیرد و مانع از زیان‌های غیر قابل جبران به عشایر شود.
وی توزیع و تامین آب آشامیدنی و خوراک دام را از دیگر خدمات جهاد کشاورزی و امور عشایر به خانوارهای عشایری در زمان حضور آنها در منطقه قشلاقی هفتکل عنوان کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول