اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه در مساجد:

هدف موسسه فرهنگی نهج‌البلاغه دفاع از حریم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه و محافل انس با نهج‌البلاغه در مساجد گفت: مهم‌ترین هدف این مرکز دفاع از حریم انقلاب اسلامی ایران و راه امام خمینی (ره) است.

هدف موسسه فرهنگی نهج‌البلاغه دفاع از حریم انقلاب اسلامی است
محمدرضا اشگذری در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه کتاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: هدف از ایجاد این مرکز، احیا کردن فرهنگ ترویج نهج‌البلاغه و عمل به دستورات آن توسط جوانان است.
مدیرعامل موسسه گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه گفت: ایجاد موسسه با حمایت وزیر دادگستری و با احداث باشگاه ورزشی در دادگاه انقلاب در خراسان رضوی آغاز شد.
اشگذری افزود: با توجه به عملکرد موفقیت‌آمیز و وارد کردن نهج‌البلاغه در جامعه ورزشی، مرکز این موسسه در مجتمع ورزشی کارگران با عنوان گود نهج‌البلاغه در محل جدید آغاز به کار کرد.
اشکذری گفت: طی این 10 سال نهج‌البلاغه در دل ورزش باستانی به عنوان قانون از طرف فدراسیون ورزش باستانی نهادینه شده است.
مدیر موسسه گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه اظهار داشت: به لحاظ اثر بخشی ترکیب ورزش با نهج البلاغه، حضرت آیت‌الله دین پرور (مسئول بنیاد نهج البلاغه) از حالت ورزش زورخانه‌ای به عنوان فرهنگ نهج‌البلاغه موسسه را مورد حمایت و تشویق قرار داد.
اشگذری گفت: موسسه گسترش فرهنگ نهج البلاغه 32 پایگاه در استان‌های کشور دارد و استان سیستان و بلوچستان که دارای مرز شیعه و سنی است، یکی از قویترین پایگاه‌های این مرکز است.
اشگذری افزود: در ماه رمضان 500 طلبه ممتاز سیستان و بلوچستان به مرکز گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه در مشهد آمدند و دوره‌های نهج‌البلاغه را زیر نظر اساتید آموزش دیدند و بعد از گذراندن دوره آموزشی تربیت مربی ترویج نهج البلاغه زیر نظر حجت‌الاسلام نظافت به برگزاری کلاس‌های ترویج فرهنگ نهج البلاغه در شهرهای مرزی استان سیستان و بلوچستان مشغول به کار شدند.
مدیر موسسه گسترش فرهنگ نهج البلاغه در ادامه از طرح انقلاب نهج البلاغه توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نام برد و گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تحکیم و تشویق این موسسه بسیار تاثیرگذار بوده است.
اشگذری ماهنامه آشیانه دوستی ویژه این مرکز برای ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه نام برد و افزود: 41 نفر از اعضای این موسسه از مشهد و همدان سفر بصیرت و امر به معروف امام علی(ع) و امام حسین(ع) را به تبعیت از امامان معصوم و در راستای فرهنگ ترویج نهج البلاغه به مدت 14 روز به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف شدند.
اشگذری از حمایت خوب فدراسیون بین‌المللی ورزش باستانی، سازمان ورزش و جوانان، اداره‌کل تربیت‌بدنی خراسان رضوی و مساعدت‌های استانداری خراسان رضوی برای انجام این سفر با هدف ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه با به همراه داشتن پارچه متبرک آستان قدس رضوی از حرم امام رضا(ع) تا حرم امام علی(ع) در نجف اشرف قدردانی کرد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول