اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس فدراسیون موتورسواری خبر داد:

میزبانی ایران در مسابقات جهانی موتور کراس و رالی

خبرگزاری فارس: نائب رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از میزبانی ایران در مسابقات جهانی موتور کراس و رالی بین‌المللی خبر داد.

میزبانی ایران در مسابقات جهانی موتور کراس و رالی
حسین شهریاری در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محمودآباد با بیان اینکه هیچ‌گونه اعتباری تاکنون به این فدراسیون اختصاص نیافته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه از ابتدای امسال بحث پیرامون وزارت به جای سازمان تربیت بدنی بود اعتبار خاصی نیز لحاظ نشده است.
نائب رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی خاطرنشان کرد: باید عملکرد و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان را از سال آینده نظاره‌گر بوده و در مورد اعتبارات لازم به فدراسیون‌ها صحبت کرد.
وی مهم‌ترین مشکل فدراسیون را نبود زیرساخت‌های لازم از قبیل پیست‌های استاندارد دانست و گفت: باید با یک برنامه پنج ساله و ردیف اعتباری مناسب از سوی وزارت متبوع این مشکلات را مرتفع کنیم تا در مسابقات حرفی برای گفتن داشته باشیم.
شهریاری علاوه بر حضور صنعت خودروسازی در پیشرفت رشته اتومبیلرانی، نقش صنایع مرتبط را نیز در این امر مهم دانست و ابراز داشت: صنعت تولید روغن موتور و لوازم جانبی خودرو نیز می‌تواند کمک شایانی به این پیشرفت داشته باشد.
نائب رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی راهکار مناسب در جذب سرمایه و اعتبار هیئت‌ها را به وجود آوردن درآمدهای دائمی و بلندمدت دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات در استان‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند و از این طریق به درآمدزایی دست یابند و این پیشنهاد در حقیقت براساس عملکرد فدراسیون جهانی در این زمینه است.
شهریاری در مورد مسابقات مهم داخلی و خارجی ادامه داد: مسابقات کشوری و مرحله پنجم آسیایی از مسابقات پیش روی ما است و مهم‌ترین مبحث این فدراسیون آماده شدن برای میزبانی مسابقات جهانی موتور کراس و میزبانی مسابقات بین‌المللی رالی است.
وی از صدور مجوز برای وارد کردن موتور کراس با قیمت تمام شده برای ورزشکاران این رشته و دارای مجوز از هیئت‌ها خبر داد و گفت: در مرحله نخست 250 موتور کراس با قیمت تمام شده به اضافه 10 درصد هزینه گمرکی از طریق فدراسیون به صورت قانونی وارد شده و برایشان سند صادر می‌شود و در اختیار ورزشکاران معرفی شده از سوی هیئت‌ها قرار می‌گیرد.
شهریاری ادامه داد: البته این مجوز تا هزار موتور نیز قابل افزایش است که در مرحله بعدی به متقاضیان عادی تعلق می‌گیرد که این مبالغ اضافه به حساب هیئت‌ها منظور می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه باید هیئت‌ها به مانند یار در کنار راهنمایی و رانندگی باشند ابراز امیدواری کرد: با تعامل مناسب از سوی هیئت‌ها و راهور استان‌ها و رعایت قوانین از سوی موتورسواران شاهد این باشیم که راهنمایی و رانندگی از مهارت و تجربیات هیئت‌های تابعه فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بهره‌مند شوند و هیئت‌ها نیز از حمایت و همکاری راهور برخوردار باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول