اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مسابقات قرآنی اصفهان نظام‌مند برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مسابقات قرآن کریم باید با کیفیت مناسب و مطلوب و به صورت نظام‌مند و قانونی در سطح جامعه برگزار شود و در حال حاضر این اداره با این هدف مسابقات قرآنی را میان اصفهانی‌ها برگزار می‌کند.

مسابقات قرآنی اصفهان نظام‌مند برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام حسین اژدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این مسابقات برای سی و چهارمین دوره در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار می‌شود و کیفیت برنامه‌های این مسابقات در سال جاری به میزان بسیاری افزایش یافته است.
وی با اشاره به ضرورت آماده‌سازی فضا‌های موجود در سطح شهر به منظور اجرای مسابقات قرآن کریم در سطح استان اضافه کرد: تمامی مردم باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و نتایج آنها در سطح جامعه آشنا شوند و دستیابی به این موضوع از رسالت‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه محسوب می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به نیاز‌های موجود در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر دشمن با ایجاد تهاجم‌های فرهنگی در کشور در راستای تخریب افکار عمومی تلاش می‌کند و برگزاری مسابقات قرآنی و برنامه‌های فرهنگی سدی در برابر اهداف دشمنان در جنگ نرم است.
وی با اشاره به نقش استفاده از قرآن کریم در راستای مقابله با دشمن در جنگ نرم تصریح کرد: استفاده از آموزه‌های دینی و قرآنی در زمینه خنثی‌سازی اهداف دشمن در جنگ نرم نقش موثری دارد و زیر‌بنا‌های ترویج و گسترش قرآن در میان مردم باید از مدارس ابتدایی و مکان‌های آموزشی پایه‌ریزی شود.
اژدری به وجود ظرفیت‌های قرآنی در سطح استان اشاره کرد و افزود: پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین شهر‌های مذهبی در سطح کشور است و فعالیت اصفهانی‌ها در زمینه موضوعات قرآنی ویژگی‌های مذهبی اصفهان را بارز‌تر و نمایان‌تر می‌کند.
وی تاکید کرد: این اداره متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح استان است و دستیابی به جامعه‌ای آرمانی متناسب با ویژگی‌های قرآنی باید محور فعالیت‌های متولیان اجرای این برنامه‌ها قرار بگیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت و پرورش 10 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه اصفهان است.
وی با اشاره به اینکه قرآن باید در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها رشد یابد، گفت: در سال جاری این مسابقات با کیفیت مناسب‌تری و به صورت ویژه در شهر گنبد‌های فیروزه‌ای برگزار می‌شود که در حال حاضر مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه برادران شرکت‌کننده پایان یافته است.
اژدری اظهار داشت: در سی و چهارمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن کریم فضای جدید‌تری برای برگزاری این برنامه فرهنگی در اصفهان ایجاد شده و این مسابقات در ساختمان فرهنگی قائمیه واقع در خیابان مسجد سید اصفهان در حال برگزاری است.
وی اضافه کرد: مسابقات قرآن کریم باید با کیفیت مناسب و مطلوب و به صورت نظام‌مند و قانونی در سطح جامعه برگزار شود و در حال حاضر این اداره با این هدف مسابقات قرآنی را میان اصفهانی‌ها برگزار می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به ضرورت گرایش مردم و به ویژه جوانان برای حضور در این مسابقات اشاره کرد و بیان داشت: جوانان و دانش‌آموزان باید در عرصه‌های مختلف زندگی خود به قرآن و آموزه‌های قرآنی مراجعه کنند و از ایجاد انحراف و تهاجم‌های فرهنگی علیه کشور جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات قرآن کریم تمایل دارند و مسئولان باید با ارائه برنامه‌های ویژه در سطح جامعه اندیشه‌های این قشر از جامعه را به منظور دفاع از ارزش‌های ایرانی و اسلامی پویا و فعال کنند.
اژدری به ضرورت استفاده از اساتید متخصص و توانمند به منظور برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: این مسابقات باید به صورت تخصصی و ویژه در میان اقشار مختلف جامعه برگزار شود و متولیان برگزاری این برنامه باید با هدف‌گذاری در سطح کلان در راستای این موضوع گام بردارند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر اداره اوقاف و امور خیریه استان در زمینه شناسایی نیاز‌ها و کمبود‌های موجود در این زمینه فعالیت می‌کند و تحقق این موضوع گام مهمی در راستای اجرای مناسب و ویژه این برنامه‌ها است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول