اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/گزارش فارس از جشنواره ملی مسابقات قرآنی دانشجویان در مشهد/

کسانی که مقابل قرآن قرار گیرند سقوط می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کسانی که مقابل قرآن قرار گیرند سقوط می‌کنند.

کسانی که مقابل قرآن قرار گیرند سقوط می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد محمدیان عصر جمعه در اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی مسابقات قرآنی دانشجویان اظهار داشت: قرار نیست که دانشجویان قرآنی فقط خودشان با قرآن مأنوس شوند بلکه باید هرکدام از این دانشجویان خیمه‌ای را در دانشگاه اداره کنند تا از برکات قرآن بهره‌مند شوند. 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: این دانشجویان باید حلقه‌های قرآنی را در دانشگاه راه بیاندازند تا بانی گسترش معارف قرآنی شوند. 
وی ابراز داشت: نگاه به قرآن تاکنون بیشتر از بعد شخصی بوده و نگاه حاکمیتی به قرآن کمتر صورت گرفته است و آیاتی که بتواند فضای عمومی جامعه را هدایت کند باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اینکه بگوییم فقط قرآن حرف‌های خوبی دارد فایده چندانی ندارد، باید اثبات کنیم قرآن برترین سخن است و مشابهی برای آن هم وجود ندارد.
وی تاکید کرد: کسانی که مقابل قرآن قرار گیرند سقوط می‌کنند.

* برای گسترش فعالیت‌های قرآنی نیازمند کمک همه دستگاه‌ها هستیم
غلامرضا خواجه سروی نیز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور با بیان اینکه شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم آمادگی خود را برای اضافه کردن درس‌هایی مثل آیات‌الاحکام اعلام کرده است.
معاون وزیر علوم تاکید کرد: از لحاظ محتوایی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی نیازمند کمک همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.
وی تصریح کرد: از آنجایی که در آستانه تنظیم بودجه سال ۹۱ هستیم باید تلاش کنیم تا منویات رهبری محقق شود. 
وی ادامه داد: ‌هرسال یکی از دانشگاه‌های کشور متصدی برگزاری این مسابقات است و امسال هم میزبانی مسابقات را وزارت علوم قبول کرده است.
معاون وزیر علوم یادآور شد: امسال برای نخستین بار سهم هر کدام از دستگاه‌ها به طور جداگانه مشخص شده و قرار بر این است که دستگاه‌ها سهم خود را پرداخت کنند.
خواجه‌سروی خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار بود که دانشگاه علوم انسانی رضوی میزبانی مسابقات را بر عهده گیرد، اما به دلیل برخی مشکلات نیز این میزبانی مسابقات به عهده دانشگاه فردوسی گذاشته شد.
وی در پایان اذعان داشت:‌ برگزاری مسابقات قرآن پیشنهادی بود که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به وزارت علوم داد و وزیر علوم هم این مسئله را پذیرفت.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول