اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

آماده خرید اسناد و آثار خطی فاخر بوشهر هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر با بیان اینکه آمادگی خرید اسناد و آثار خطی فاخر در استان را داریم، گفت: این استان به دلیل قدمت تاریخی نیازمند یک مکان آبرومند برای نگهداری اسناد ملی است.

آماده خرید اسناد و آثار خطی فاخر بوشهر هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش جمعه شب در نشست با مجموعه اسناد و کتابخانه ملی شعبه بوشهر اظهار داشت: حفظ، نگهداری و انتقال اسناد ملی از اولویت‌های مهم بوده و در دستور کار استان است.
جهانبخش گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت شرایط نگهداری اسناد و همچنین محدود بودن فضای موجود مرکز نگهداری اسناد در استان به دنبال اختصاص فضایی مناسب به این امر هستیم.
وی تصریح کرد: اسناد، سند هویت هر کشور و استانی هستند و هویت و افتخارات بی‌شمارمان را در طول تاریخ از طریق همین آثار و اسناد حفظ کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: همه ما موظفیم زمینه حفظ و انتقال این افتخارات را به نسل‌های بعدی فراهم کنیم.
استاندار بوشهر یادآور شد: بوشهر به دلیل سابقه طولانی در مبارزه با استعمار یکی از اسناد پرافتخار ایران محسوب می‌شود و همواره در طول تاریخ برای ایران و جمهوری اسلامی مایه رحمت بوده است.
وی با اشاره به وجود قبرستان انگلیسی‌ها در بوشهر اظهار داشت: این قبرستان یک سند تاریخی است که نشان می‌دهد استعمار انگلیس با رویکرد ماندگاری در ایران در بوشهر قبرستان ایجاد کرده است.
جهانبخش تصریح کرد: بوشهر تاریخ خون‌رنگی دارد و حفظ اسناد موجود در این استان به عنوان هویت بوشهر مورد تاکید است و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.
جهانبخش ادامه داد: پس از ادغام کامل دستگاه‌هایی که باید با هم ادغام می‌شدند، تعدادی مکان تخلیه می‌شود که با توجه به نیاز استان به فضا در بخش‌های مختلف، ظرف یک ماه آینده این فضاها شناسایی و پس از آن برای اختصاص آنها به حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم فضای مناسب و مطلوبی را برای اسناد و کتابخانه‌های ملی شعبه استان در نظر بگیریم.
وی بیان کرد: آمادگی خرید اسناد و آثار خطی فاخر در استان را داریم.
استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر به دلیل قدمت تاریخی نیازمند یک مکان آبرومند برای نگهداری اسناد ملی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول