اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یاسوج خبر داد:

واگذاری بخشی از وظایف شهری یاسوج به شهرداری‌های نواحی

خبرگزاری فارس: شهردار یاسوج با بیان اینکه هم اکنون عمده وظایف شهرداری‌های نواحی در بخش خدمات شهری است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قصد داریم بخشی از وظایف شهری را برای سهولت کار شهروندان یاسوجی به شهرداری‌های نواحی محول کنیم.

واگذاری بخشی از وظایف شهری یاسوج به شهرداری‌های نواحی
قباد نگین‌تاجی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهری مادوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به عزم شهرداری یاسوج برای ارائه تسهیلات به شهروندان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شهرداری یاسوج برای راحتی و عدم اتلاف وقت مراجعه‌کنندگان به شهرداری و همچنین کم کردن تمرکز قدرت در شهرداری مرکز، واگذاری بخشی از وظایف شهرداری به شهرداری‌های نواحی است.
وی با بیان اینکه نواحی در گذشته کارهای خدماتی مانند سد معبرها، تنظیف معابر عمومی و فعالیت‌های نظارتی را انجام می‌دادند، ابراز داشت: واقعیت امر این است که شهردار ناحیه هنگامی می‌تواند برای شهرداری مفید باشد که ما به آنها در برخی امور اختیارات واگذار کنیم تا بر اساس این اختیارات بازدهی داشته باشند.
شهردار یاسوج محول کردن بخشی از عملیات صدور پروانه‌ها، خلافی‌ها و پایان‌کارها به نواحی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح تنها انتهای کار، امضای نهایی، بازبینی نهایی و کنترل نهایی در شهرداری مرکزی صورت ‌می‌گیرد که می‌تواند در بخش خدمات‌دهی سریع‌تر، بهتر و با کیفیت‌تر به همشهریان مفید واقع شود.
شهردار یاسوج در همین زمینه عنوان کرد: در حیطه وظایف شهرسازی، فنی و فرهنگی هنوز هیچ‌گونه اختیاری به شهرداری‌های نواحی داده نشده است.
وی تصریح کرد: برای اجرای طرح محول کردن بخشی از وظایف شهری به نواحی باید برخی موانع قانونی پیش رو را برطرف کرد که این  طرح نیز باید پس از مطرح شدن در شورای اسلامی شهر و در صورت موافقت اجرایی شود.
نگین‌تاجی تعامل کنونی شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج را بسیار گسترده و مناسب خدمت‌رسانی به مردم دانست و بیان کرد: در بیشتر موضوعات از جمله در زمینه فعالیت‌های عمرانی و چگونگی اجرا میان این دو نهاد تعامل سازنده برقرار است و هر دو فهم مشترکی برای تعریف پروژه‌ها دارند.
وی تصریح کرد: در موضوعات فرهنگی و نحوه پرداختن به آنها از جمله در ورزش ارتباط سازنده‌ای میان ما وجود دارد که مهم‌ترین آن راجع به حمایت از تیم فوتبال شهرداری یاسوج است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول