اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان گیلان خواستار شد:

نظارت صد درصدی بر عملکرد شهرداری‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان گیلان خواستار نظارت صد درصدی بر عملکرد شهرداری‌ها شد و گفت: میدان نظارت از بیت‌المال باید توسعه یابد.

نظارت صد درصدی بر عملکرد شهرداری‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، سید علی آقازاده عصر امروز در سومین همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: 35 درصد برنج کشور در گیلان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: گیلان ابتدای انقلاب اسلامی جزو سومین استان صنعتی کشور بوده و در حال حاضر در رتبه 13 قرار دارد.  
آقازاده با با بیان اینکه گیلان با توجه به ظرفیت بسیار بالای اقتصادی و کشاورزی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، تصریح کرد: این مشکلات باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به وضعیت گردشگری گیلان اشاره کرد و گفت: استان از جاده ترانزیتی که بتواند سالانه حدود 20 میلیون نفر را به گیلان انتقال دهد، محروم است.
وی بزرگراه تهران به رشت را ناقص خواند و بیان داشت: سال گذشته این بزرگراه به صورت ناقص افتتاح شد.
آقازاده نرخ بیکاری در گیلان را بالا دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این استان مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار نمی‌گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نرخ بیکاری در گیلان را 15 درصد اعلام کرد و ابراز داشت: سطح سواد مردم گیلان با تهران برابری می‌کند.
وی با اشاره به جایگاه نظارت در جامعه اسلامی یادآور شد: اگر بخواهیم نظارت را با فرهنگ انقلابی و دینی خود تطبیق دهیم باید از تمام توان برای نظارت استفاده کنیم.
آقازاده با تاکید براینکه نهادهای نظارتی مانند مجلس و دیوان محاسبات باید برنامه‌های دقیق‌تری برای نظارت اعمال کنند، اذعان داشت: برنامه‌محوری در هر سیستم باید در نظر گرفته شود.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان به فرهنگ‌سازی و آرمان‌نگری در بحث بازرسی اشاره کرد و افزود: متولیان امر باید دانش نظارت را داشته باشند.
وی ادامه داد: دانش نظارتی باید به جامعه انتقال یابد و فرهنگ خودنظارتی و دگرنظارتی در جامعه نهادینه شود.
آقازاده نیروی انسانی متعهد را از الزام‌های نظارت مطلوب دانست، تصریح کرد: وظیفه داریم در جامعه اسلامی از بیت‌المال نظارت کنیم.
نماینده مردم رشت در مجلس خواستار نظارت صددرصدی بر عملکرد شهرداری‌ها شد و گفت: میدان نظارت از بیت‌المال باید توسعه یابد.
وی بر پیشگیری از انحراف وام‌های خوداشتغالی تاکید کرد و ابراز داشت: از درآمدهای نفتی به‌راحتی نتوانستیم ارزش افزوده ایجاد کنیم.
آقازاده با بیان اینکه تعهد ارزش افزوده می‌آورد، خاطرنشان کرد: از اعتبارات کمتر توانستیم استفاده ببریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، انعطاف‌سازی در برنامه و بودجه را مهم برشمرد و اذعان داشت: کشور دارای اقلیم متفاوت است و مناسب با نیاز هر منطقه باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول