اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد البرز خبر داد:

البرز میزبان مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری

خبرگزاری فارس: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک میزبانی مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری را بر عهده بگیریم.

البرز میزبان مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری
ابراهیم ‌گله‌دارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از تشکیل البرز و جدا شدن چند شهر و روستا از استان تهران، برنامه‌هایی برای رشد و توسعه فرهنگی و هنری البرز در دستور کار نهادهای متولی امور فرهنگی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: همچنین دولت‌های نهم و دهم تاکید ویژه‌ای بر توسعه فرهنگی کشور داشته و یکی از اولویت‌های هر سفر استانی، تخصیص اعتبارات مالی در این حوزه است.
 
* البرز میزبان بخش بین‌الملل تئاتر فجر شد
این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای توسعه فرهنگی استان البرز چه اقداماتی در دست اجرا است؟ گفت: تحقق این مقوله نیازمند طی شدن پروسه‌ زمانی حداقل میان مدت است و توسعه فرهنگی هیچگاه یک شبه صورت نمی‌گیرد.
گله‌دارزاده افزود: به هر حال دولت و مسئولان ارشد استانی توسعه فرهنگی البرز را در دستور کار قرار داده و برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدتی را نیز طراحی کرده و در دست اجرا است.
وی با اشاره به انتخاب البرز به عنوان میزبان بخش بین‌الملل تئاتر فجر امسال گفت: یکی از این اهداف، برگزاری همایش‌ها، مراسم‌ها و رویدادهای مهم فرهنگی و هنری در استان است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر و فیلم فجر مهم‌ترین رویداد هنری کشور در هر سال است، گفت: یکی از نخستین‌ کارهای ارشاد استان، آوردن بخش‌هایی از این دو جشنواره مهم به البرز بود.
گله‌دارزاده افزود: با رایزنی‌های انجام شده در نهایت موفق شدیم تا میزبانی بخش بین‌الملل تئاتر فجر یکی از معتبرترین برنامه‌های فرهنگی منطقه را بدست آوریم.
وی تصریح کرد: این موفقیت مهم پس از رایزنی‌های لازم تحقق یافت و تفاهمنامه قانونی نیز میان مسئولان اداره ارشاد استان و دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر منعقد شده است.
گله‌دارزاده اذعان داشت: به طور قطع برگزاری بخش‌هایی از این رویداد مهم تاثیر بسیار مهمی در استان البرز خواهد داشت و تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده میزبانی دیگر برنامه‌های مهم فرهنگی و هنری کشور و حتی آسیا را بر عهده گیریم.
لازم به توضیح است، در دهه اول بهمن ماه سال جاری جشنواره تئاتر فجر در کشور برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول