اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار:

تردد در آزاد راه رشت ـ‌ ‌قزوین جریان دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار گفت: با توجه به شدت بارش برف، در حال حاضر تردد خودروها در محور 75 کیلومتری آزاد راه رشت ـ‌ ‌قزوین در این شهرستان جریان دارد.

تردد در آزاد راه رشت ـ‌ ‌قزوین جریان دارد
ایرج موذن لحظاتی قبل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به وضعیت این شهرستان در جریان بارش برف سنگین، اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و ابلاغیه استانداری گیلان تمام نهادها در حد توان خود برای ارائه خدمات اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: رودبار یکی از وسیع‌ترین و کوهستانی‌ترین شهرستان‌های گیلان بوده که با بارش برف عظیمی مواجه است.
فرماندار رودبار از باز بودن مسیر ارتباطی آزاد راه رشت قزوین در محور 75 کیلومتر رودبار خبر داد و گفت: حسب گزارش رسیده ارتفاع برف در محور توتکابن به امامزاده هاشم به 15 سانتی‌متر می‌رسد.
وی بیان داشت: ارتفاع برف از مسیر توتکابن به بخش خورگام از 15 سانتی‌متر تا 60 سانتی‌متر می‌رسد که عوامل اداره راه و ترابری با تمام توان مشغول بازگشایی این مسیر هستند.
موذن اذعان داشت: در محور ارتباطی لوشان به جیرنده و کلیشم نیز بارش برف با حجم سنگینی باریدن گرفته و ارتباط محور لوشان به جیرنده برقرار است.
به گفته وی، عملیات بازگشایی مسیرها در محور کلیشم و محورهای فرعی توسط عوامل راهداری در بخش عمارلو در حال انجام است.
رئیس ستاد بحران شهرستان رودبار ادامه داد: با توجه قرار گرفتن روستاهای شهرستان در مناطق کوهستانی محورهای ارتباطی بسیاری از روستاها مسدود شدند که با استفاده از تمام امکانات و ابزارها طبق اولویت بازگشایی تمام محورها در دستور کار قرار گرفته است. 
این مسئول، از تشکیل ستاد بحران در رودبار خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل سرما ستاد بحران در شهرستان شکل گرفت و هم‌اکنون نیز واحدهای امداد و نجات و بهداشت و درمان، واحدهای اسکان موقت آمادگی دارند تا در مواقع لزوم  وارد عمل شوند. 
وی، از آمادگی مساجد، مدارس و سالن‌های ورزشی برای اسکان احتمالی در راه ماندگان خبر داد و ابراز داشت: طبق پیش‌بینی‌ها به عمل آمده زمینه برای اسکان موقت مسافران در شهرستان به دلیل مسدود شده راه ارتباطی فراهم شده است. 
موذن، با بیان اینکه هم‌اکنون مشکل خاصی در زمینه تامین سوخت مناطق روستایی و محورهای ارتباطی شهرستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت فرآورده‌های نفتی تمام تدابیر لازم برای تامین سوخت مورد نیاز اتخاذ شده است.
به گفته وی، در صورت بحران سوخت مورد نیاز برای تامین سوخت مصرفی مناطق کوهستانی شهرستان فراهم است.
فرماندار رودبار از مردم این شهرستان خواست تا پس از مساعد شدن شرایط جوی نسبت به ذخیره سوخت مورد نیاز که از موضوعات اساسی روستاییان در فصول سرما است اقدام اساسی انجام دهند.
وی خواستار همکاری مردم با نهادها و نیروهای راهداری شد و افزود: خدمات‌دهی در یک لحظه به تمام مردم ممکن نیست بنابراین همکاری و وحدت مردم برای برطرف کردن مشکلات مسئولان امر را در ارائه خدمت بیشتر یاری می‌دهد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول