اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

مجلس باید جای افراد دلسوز مردم و نظام باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با گرامیداشت 10 آذرماه که به روز مجلس مزین شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی باید جای افراد پاک، متدین، دلسوز مردم و نظام و آگاه به مسائل کشور باشد.

مجلس باید جای افراد دلسوز مردم و نظام باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی مجلس را قاعده نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: مجلس در راس امور قرار دارد و مظهر اراده مردم و مردم سالاری دینی جامعه ایران اسلامی است.
وی مهم‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی را پیاده‌سازی فرامین دین مبین اسلام دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایش حکیمانه‌ای فرمودند که نباید به صاحبان پول و قدرت نزدیک شوید که این مسئله باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید جای افراد پاک، متدین، دلسوز مردم و نظام و آگاه به مسائل کشور باشد.
رضایی بیرجندی افزود: مردم باید در انتخاب نماینده حواس خود را جمع کنند تا افرادی به مجلس راه پیدا کنند که لیاقت و شایستگی‌های لازم را داشته باشند چرا که نماینده هر شهر سمبل اراده مردم آن منطقه است و باید سمبل آگاهی، علم و شعور مردم هر منطقه در مجلس شورای اسلامی باشد و به همین سبب باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم.
وی با تسلیت آغاز ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر اظهار داشت: دهه اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است دو فریضه الهی که از اوجب واجبات است و باید در جامعه به نحو احسنت پیاده شود.
امام جمعه بیرجند افزد:  امام راحل (ره) فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر از گران سنگ‌ترین مسائل و شریف‌ترین واجبات دین مبین اسلام بوده و وجوب این دو فرمان الهی از ضروریات دین است و کسی که آن را منکر شود کافر است.
رضایی بیرجندی تصریح کرد: بر اساس نظر بزرگان دین این دو فریضه بزرگ الهی واجب عینی است نه کفایی و بر همه افراد واجب است که آن را انجام دهند.
وی با بیان اینکه پویایی دین مبین اسلام مرهون انجام این دو فریضه الهی است، افزود: باید نقش این دو فریضه در جامعه اسلامی ما پررنگ‌تر از همیشه باشد چرا که تاثیرات زیادی در اسلامی شدن جامعه دارد.
امام جمعه بیرجند با گرامیداشت پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) گفت: بسیجی به معنای مسلمان و شیعه واقعی است که با عشق و علاقه وصف ناپذیری در راه تعالی دین و کشور تلاش می‌کند.
رضایی بیرجندی به سخنان سردار قاسم سلیمانی در جمع بسیجیان کرمان اشاره کرد و از وی به عنوان یک سرباز گمنام امام زمان (عج) یاد کرد و افزود: بسیجی باید اندیشه بلندی داشته باشد و امروز ایران تنها نیست بلکه مصر، لیبی، یمن و همه کشورهای جهان ایران است.
وی اخلاص را مهم‌ترین مشخصه بسیج دانست و گفت: بسیج لشکر مخلص خداست و بسیجیان نیز باید با خلوص به جامعه خدمت کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول