اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

تشکیل بسیج از قدم‌های معجزه‌آسای امام راحل بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: تشکیل بسیج یکی از قدم‌های بزرگ و معجزه‌آسایی بود که امام خمینی (ره) برداشت.

تشکیل بسیج از قدم‌های معجزه‌آسای امام راحل بود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج از برکات انقلاب اسلامی و از اقدامات معجزه‌آسای امام راحل بود و فلسفه آن نیز برداشتن رنج از دوش مسلمین در هر گوشه‌ای از جهان است.
وی افزود: همه اقشار مردم به ویژه بسیج باید در مقابل خدا، دین و هم‌نوع احساس مسئولیت کنند و اصلا بسیج نیز بر همین مبنا بنیان گذاشته شد.
ناصری خلوص نیت، ایثار، از خودگذشتگی، و بیداری را از ثمرات و اثرات بسیج دانست و خاطرنشان کرد: همه صفاتی که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در مورد بسیج مطرح کردند، باید در این نهاد تقویت شود.
خطیب جمعه یزد همچنین هفته امر به معروف و نهی از منکر را گرامیداشت و افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه در دین اسلام هستند که اگر این دو فریضه در بین ما اجرا می‌شد، همه چیز حل بود.
ناصری با انتقاد از اینکه متاسفانه امر به معروف و سفارش به خوبی‌ها و نهی از منکر و بازداشتن از بدی‌ها در جامعه ما به فراموشی سپرده شده است، عنوان کرد: فرهنگ این فرایض مهم دینی باید در جامعه مانند دیگر واجبات نهادینه شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ مسلمین به گونه‌ای شده که در مقابل گوشزد کردن اعمال نادرست، واکنش منفی نشان می‌دهند، افزود: همین رفتارها سبب شده که گناه هر روز در جامعه افزایش پیدا کند.
ناصری با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از خانواده‌ها آغاز شود، افزود: اگر مادران و پدران در مقابل اعمال ناشایست فرزندان خود تذکر ندهند و فریضه نهی از منکر را در قبال آنها اجرا نکنند، به خود، فرزند و اجتماعشان خیانت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم تا خدا به توجه کند و جامعه را از فساد و گمراهی و گناه نجات دهد.
ناصری تاکید کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اصلاح شود و باید اشتباهات یکدیگر را به هم تذکر دهیم و نه تنها در مقابل نهی از منکر دیگران ناراحت نشویم بلکه در صدد اصلاح خود برآییم.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدام شایسته بسیج اصناف و بازاریان نسبت به اهمیت به ادای فریضه نماز ظهر و عصر به صورت جماعت در مساجد بازار اظهار داشت: بسیج با همراهی اصناف و بازاریان همت کرد و نماز جماعت را به موقع برپا داشت و اکنون مشاهده می‌کنیم که هنگام نماز تابلوی نماز در مغازه‌ها نصب می‌شود و نماز در اولویت قرار می‌گیرد.
ناصری اظهار امیدواری کرد: این اقدام کسبه و بازاریان یزد به همه نقاط استان و کشور تسری پیدا کند و برای مردم مسجل شود که هنگام نماز باید هر کاری را ترک کرد و به نماز پرداخت.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد از نیروهای بسیج خواست: همت کنید تا نماز همه‌گیر شود.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: به هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری سفارش می‌کنم مراسمی در شأن اهل بیت (ع) برپا کنند.
وی افزود: مردم برای امام حسین (ع) و در راه امام حسین (ع) هرچه باشد هزینه می‌کنند بنابراین با هزینه مردم، راه اصلی این امام همام را به آنها نشان دهید.
ناصری همچنین تاکید کرد: مداحان اشعار خود و عزاداران حرکت‌ها و سینه‌زنی‌های خود را بر اساس حفظ شئون امام حسین (ع) انجام دهند.
وی یادآور شد: برخی مداحان گاهی برای اینکه مردم گریه کنند، حرف‌ها و شعرهایی می‌گویند که در شأن امام حسین (ع) نیست.
وی با بیان اینکه این موارد در یزد کمتر مشاهده شده است، افزود: روسای هیئت‌های مذهبی مراقب باشند تا این قبیل مداحان را وارد هیئت‌های خود نکنند.
ناصری خاطرنشان کرد: برخی هیئت‌ها حرکاتی در مراسم عزاداری خود انجام می‌دهند که از نظر اسلام نیز نکوهیده است اما وهابیون آنها را سی دی می‌کنند و در نقاط مرزی و مناطقی که اهل سنت زندگی می‌کنند به مردم نشان می‌دهند و آنها را تشویق به کشتار شیعیان می‌کنند.
وی تاکید کرد: مردم، مداحان و همه اقشار حرمت مجالس را حفظ کنند و هدف امام حسین (ع) از این قیام را فراموش نکنند و عزاداران خوبی برای این امام بزرگوار باشند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول