اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم خبر داد:

رقابت 1100 نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان در قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای سوم و چهارم آذر ماه با حضور هزار و 146 نفر، همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد.

رقابت 1100 نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی قم، امین مقومی در حاشیه بازدید از این آزمون که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به‌کار مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، برق، نقشه‌برداری و ترافیک، توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و مسکن و شهرسازی استان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 3 و 4 آذر ماه در دانشگاه قم برگزار شد.
وی به تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون اشاره و عنوان کرد: در مجموع هزار و 146 نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد 940 نفر در مقطع کار‌شناسی، 133 نفر در مقطع کاردانی و 73 نفر نیز از معماران تجربی بودند.
مقومی با بیان اینکه چنانچه داوطلبان به 50 درصد از سؤالات پاسخ صحیح داده باشد، نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان را کسب می کنند، افزود: برای قبول‌شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال به‌کار صادر می‌شود و این افراد می‌توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نحوه برگزاری آزمون در رشته معماری را به صورت تستی و تشریحی عنوان و تصریح کرد: در رشته عمران نیز دو آزمون محاسبه و نظارت برگزار شد.
مقومی افزود: آزمون معماران تجربی استان قم نیز با حضور 73 داوطلب صبح روز جمعه 4 آذر ماه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول