اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت‌های نهم و دهم محقق شده‌است؛

اجرای 18 هزار طرح ورزشی در کشور

خبرگزاری فارس: وزیر ورزش و جوانان کشور از اجرای بیش از 18 هزار طرح ورزشی در سراسر کشور در دولت نهم و دهم خبر داد.

اجرای 18 هزار طرح ورزشی در کشور
محمد عباسی امروز در حاشیه دیدار از طرح‌های ورزشی کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: این میزان طرح ورزشی اجرا شده در کشور توسط دولت نهم و دهم بیش از دو برابر طرح‌های اجرا شده ورزشی در دولت‌های گذشته است. 
وی جهش در اجرای طرح‌های ورزشی در دولت نهم و دهم را حائز اهمیت خواند و افزود: در طی این مدت علاوه بر طرح‌های ورزشی بهره‌برداری شده در کشور حدود 2 هزار طرح نیمه‌تمام ورزشی نیز در حال اجراست. 
وزیر ورزش و جوانان کشور خاطرنشان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و در حال اجرای ورزشی در سراسر کشور به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی تأمین اعتبار و سرعت بخشیدن بر اجرای طر‌حَ‌های ورزشی نیمه‌تمام را یکی از مهمترین اهداف سفرهای خود به استا‌نها  ذکر و تصریح کرد: یکی از وظایف مهم ما در وزارت ورزش و جوانان فراهم نمودن زمینه‌های سرعت در اجرای طر‌ح‌های ورزشی در حال اجراست.
عباسی همچنین با اشاره به کمبودهای فضای ورزشی سرپوشیده در کشور یادآور شد: برای رفع این مشکل سالن‌های ورزشی توسط شرکت تجهیز و توسعه میادین ورزشی به گونه‌ای طراحی و احداث می‌شوند که علاوه بر استفاده رشته‌های ورزشی توپی دیگر رشته‌های ورزشی نیز بتوانند از سالن‌های ورزشی سرپوشیده استفاده کنند.
وی افزایش زیرساخت‌های ورزشی کشور، علمی و حرفه‌ای شدن ورزش را از جمله مهمترین اهداف سازمان ورزش و جوانان کشور نام برد و عنوان کرد: در بدنه ورزش افراد علمی، پهلوانان و قهرمانانی هستند که می‌توانند در دنیا مطرح باشند.
عباسی سرانه ورزشی کشور قبل از دولت نهم را  17 سانتیمتر مربع اعلام و اضافه کرد: این میزان سرانه ورزشی در دولت نهم و دهم به 160 سانتیمتر مربع افزایش یافته‌است.
وزیر ورزش و جوانان کشور همچنین با تبریک پیروزی‌های تیم ملی والیبال ایران در مسابقات جام جهانی به ویژه پیروزی ایران مقابل لهستان گفت: در دهه‌های اخیر ورزشکاران جمهوری اسلامی افتخارات بسیاری را برای ایران اسلامی کسب کردند که از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در ادامه بر معنوی و فرهنگی شدن میادین ورزشی کشور تأکید و بیان کرد: یکی از موارد مهمی که توسط سازمان ورزش و جوانان کشور دنبال می‌شود ارتقای همزمان توانایی‌های علمی و فرهنگی ورزشکاران است.
عباسی اظهار داشت: ورزشگاه 15 هزار نفری امیرکبیر کاشان برای ورزش و ورزشکاران این خطه موهبت بزرگی است که باید از این ظرفیت و قابلیت برای پیشرفت جوانان این خطه در ورزش کشور استفاده شود.
به گفته وی احداث ورزشگاه و ایجاد فضاهای ورزشی در هر منطقه‌ای می‌تواند موجب رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی نوجوانان و جوانان آن منطقه باشد تا با استفاده از امکانات فراهم شده، خود را در ورزش کشور مطرح کنند و نیازی برای انتقال تیمی از شهری دیگر به شهر خود نداشته باشند.
 وی تأکید کرد: تأسیس ورزشگاه مجهز 15 هزار نفری امیرکبیر در کاشان بیانگر حرفه‌ای بودن همکاران ما در سازمان تربیت بدنی بوده‌است . 
محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان کشور عصر روز پنجشنبه در سفر چند ساعته خود به شهرستان کاشان ضمن بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام و در حال اجرای ورزشی شهرستان، در نشست رسیدگی به مصوبات ورزشی سفرهای استانی هیئت دولت در کاشان شرکت و با قهرمانان و رؤسای هیئت‌های ورزشی این شهرستان دیدار کرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول