اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

ملت ایران پیرو نهضت عاشورا هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی: ملت ایران پیروان واقعی نهضت عاشورای حسینی هستند. خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ملت بزرگ ایران پیرو نهضت خونین عاشورای حسینی هستند.

ملت ایران پیرو نهضت عاشورا هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری شامگاه پنج‌شنبه در همایش ویژه روحانیان ارومیه به مناسبت گرامیداشت ماه محرم ترتیب یافته بود، اظهار داشت: ملت ما در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه دوره‌ها پیرو نهضت خونین عاشورا بودند که این امر موجب افتخار و اقتدار نظام اسلامی است پس می‌طلبد برای نهادینه شدن فرهنگ حسینی در جامعه بیش از بیش تلاش کنیم.
این مسئول به شکل‌گیری نهضت‌های بیداری در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز شاهد این موضوع هستیم جنبش بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه به برکت خون پاک شهیدان به ویژه شهدای کربلا در حال شکل‌گیری است که امیدواریم به سرانجام مطلوبی منتهی شود.
وی به نقش موثر روحانیان و علمای مذهبی در ایجاد گرایش به مسائل دینی تاکید کرد و گفت: نقش علما و روحانیان در روشنگری مردم در ارتباط با جریان بیداری اسلامی قابل انکار نیست به طوری که در کشور ما نیز برای پیروزی انقلاب و غلبه به رژیم ستم‌شاهی روحانیان زحمت‌های زیادی متحمل شدند پس روحانیان اعزامی در ماه محرم و رمضان به نقاط مختلف استان به بیان زوایای مختلفی از این جنبش اقدام کنند تا مردم را نسبت به این جریان آشنا کنند آنها نیز از رویدادهای سیاسی و اجتماعی حاکم بر جهان بی‌خبر نشوند.
این مسئول با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته‌ایم، یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اهداف قیام عاشورا  قلمداد می‌شود پس برای احیای این سنت دینی باید بیش از بیش تلاش کنیم بر همین اساس دهه اول ماه محرم به‌عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده تا همه اقشار جامعه به اهمیت این موضوع توجه کنند و در این راستا گام بردارند تا اخلاق حسنه در همه شئو ن جامعه جریان پیدا کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول