اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل خبر داد:

اجرای طرح ایمنی 58 مدرسه در حاشیه جاده‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: با هدف عبور و مرور راحت دانش‌آموزان طرح ایمن‌سازی 58 مدرسه در حاشیه راه‌ها اجرایی می‌شود.

اجرای طرح ایمنی 58 مدرسه در حاشیه جاده‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی ‌در جلسه بررسی ایمنی و ترافیک راه‌ها در اردبیل اظهار داشت: با اجرای این طرح در مدارس حاشیه راه‌های استان اردبیل از میزان تصادفات و تلفات انسانی کاسته شده و در کنار آن دانش‌آموزان با موارد ایمنی در عبور و مرور آشنا می‌شوند.
وی توزیع اقلام و وسایل ایمنی و آموزشی را از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: ما در همین ارتباط با احداث پارک ایمنی ترافیک کودکان سعی کردیم آنها را به صورت عملی با موارد ایمنی و تردد بدون آسیب و خطر آشنا کنیم.
رحمتی از پخش برنامه رادیو صدای راهبران از طریق شبکه استانی سبلان خبر داد و تصریح کرد: در کنار این اقدام تجهیز و تقویت پاسگاه‌های پلیس راه به وسایل کنترلی و نظارتی از دیگر اقداماتی است که در این باب انجام شده تا خطرات و آسیب‌های عبور و مرور در مدارس حاشیه راه‌ها به کمترین میزان برسد.
این مسئول همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان برون‌شهری خبر داد و خاطر نشان کرد: ما همه ساله با برگزاری چندین کلاس آموزشی سعی داریم رانندگان را با مسایل ایمنی و پیشگیری آشنا کنیم.
وی به دیگر اقدامات حمل و نقل و پایانه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: خرید تجهیزات ایمنی و تقویت پایگاه‌های هلال‌احمر و اورژانس جاده‌ای و همچنین گسترش فرهنگ ایمنی عبور و مرور و تردد سهل از اقدامات اساسی است که در فصول مختلف سال بر آنها تاکید کرده و بر اجرایی شدن آنها اقدام کردیم.
رحمتی اضافه کرد: با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و کنترل عبور و مرور بهتر تاکنون 17 دستگاه دوربین‌های نظارت تصویری نیز در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل نصب و راه‌اندازی شده است که هدف از این اقدام کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.
به گزارش فارس، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در ادامه سخنان خود از کسب رتبه دوم استان اردبیل در کاهش تصادفات جاده‌ای خبر داد و بیان داشت: استان اردبیل بعد از کردستان در رتبه دوم کاهش تصادفات روستایی قرار دارد به طوری که در این زمینه اقدامات خوبی نیز در حال انجام است تا این شاخص ارتقا پیدا کند.
رحمتی در مورد کاهش تلفات تصادفات در جاده‌های روستایی اشاره کرد و گفت: ما با یک کاهش مناسب در تصادفات جاده‌ای علی‌رغم افزایش 20 درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌های روستایی در کشور مواجه بودیم که این رقم مناسب به نظر می‌رسد.
وی در ادامه افزود: براساس اعلام رسمی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نیمه‌اول امسال با یک کاهش 13.5 درصدی در مرگ و میرهای برون‌شهری روبه‌رو هستیم که این نشان‌دهنده دقت و توجه رانندگان به مقررات و موارد ایمنی است.
رحمتی تصریح کرد: در همین مدت یک وضعیت مناسبی را نیز در تصادفات جرحی و خسارتی در محورهای مواصلاتی استان شاهد هستیم که امیدواریم با این حرکت مناسب بتوانیم رتبه دوم استان را در کاهش تصادفات جاده‌ای به رتبه‌های مناسب‌تر ارتقا دهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول