اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جاری صورت می‌گیرد؛

ایمن سازی 72 مدرسه حاشیه جاده‌های استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جدید 72 مدرسه حاشیه جاده‌های استان زنجان ایمن سازی می‌شوند.

ایمن سازی 72 مدرسه حاشیه جاده‌های استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بوستان آموزش ترافیک زنجان اظهار داشت: همکاری آموزش و پرورش استان زنجان در ایجاد طرح آموزشی ترافیک موثر بوده است.
وی با بیان اینکه پارک آموزشی ترافیک یکی از بهترین‌ پارک‌های استان زنجان محسوب می‌شود، ادامه داد: این پروژه افتتاحی موجب افزایش ایمنی و ترافیک در استان می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه سازمان حمل و نقل در مدارس حاشیه شهرها از بابت ارائه آموزش، برای انتقال این تجربه‌ها به ارگان‌های دیگر ابراز علاقه‌مندی کرد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان ادامه داد: این سازمان بیش از شش سال تجربه آموزش‌های مربوط به مدارس واقع در حاشیه‌های شهر را در راستای قوانین راهنمایی و رانندگی دارد که می‌تواند این تجربه را در اختیار سایر ارگان‌ها به ویژه آموزش و پرورش بگذارد.
مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 23 هزار نفر در تصادفات ترافیکی در کشور جان باختند، تصریح کرد: 312 هزار نفر نیز در تصادفات مصدوم شدند.
وی با اشاره به اینکه آمار تصادفات 10 برابر آمار تلفات جانی است، اضافه کرد: خسارت تصادفات در کشور 18 میلیارد دلار بوده است.
علی اکبری با بیان اینکه یکی از دستاوردهای دولت نهم و دهم متوقف کردن رشد تصادفات است، افزود: در سال‌های اخیر شاهد کاهش چشمگیر تصادفات هستیم.
وی با اشاره به اینکه در کاهش تصادفات استان زنجان پزشکی قانونی، هلال احمر، امداد و ... نقش داشته‌اند، ادامه داد: عامل انسانی، جاده‌ای و خودرو سه عامل ایجاد تصادف محسوب می‌شود.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان با بیان اینکه 14 میلیون خودرو وجود دارد، خاطر نشان کرد: عامل انسانی از جمله عوامل ایجاد تصادفات محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حفظ جان مسافرین از مهمترین وظایف و رسالت دست اندرکاران بخش حمل و نقل مسافر است، ادامه داد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان تلاش‌ها و برنامه‌های خوبی را انجام داده است.
علی اکبری در ادامه مشارکت کم مسافران در طرح‌های نظرسنجی اشاره کرد و گفت:در حالی‌که 2.5 میلیون مسافر سالانه در استان زنجان جابه‌جا می‌شوند، متاسفانه آمار مشارکت در طرح‌های نظرسنجی در استان زنجان بسیار پائین است.
وی تعداد پایانه‌های فعال استان را چهار پایانه اعلام کرد و گفت: این پایانه‌ها در زنجان، خدابنده، خرم‌دره و ابهر فعالیت می‌کنند.
مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه 37 موافقت‌نامه اصولی در راستای ارائه خدمات بین‌راهی صادر شده است، خاطر‌نشان کرد: 9 فقره از این تعداد در حال ساخت است.
وی تعداد شرکت‌های فعال در بخش حمل و نقل کالای استان زنجان پنج شرکت در استان عنوان کرد و یاد‌آور شد: 37 شرکت نیز در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول