اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

ممنوعیت ارائه سالاد در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی پابرجا‌ست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با هدف پیشگیری از بروز بیماری وبا ممنوعیت ارایه سالاد و سبزی در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی همچنان پا برجاست.

ممنوعیت ارائه سالاد در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی پابرجا‌ست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و در تشریح مصوبات کارگروه سلامت استان اردبیل اظهار داشت: ما از اوایل تابستان امسال و جلوتر از تمام استان‌ها بحث پیشگیری از بیماری وبا را با ممنوعیت عرضه سالاد و سبزی در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی شروع کردیم و تلاش شد با یک مراقبت ویژه از بروز این بیماری جلوگیری شود.
وی با یادآوری این‌که در کنار این امر ساماندهی محل دفن زباله شهر اردبیل، محل موقت تخلیه فاضلاب شهر اردبیل و همچنین اجرای طرح بهادیر به عنوان بازدید یک‌روزه از مراکز توزیع‌کننده مواد غذایی در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن سعی کردیم از عرضه و توزیع قندهای خورد شده که گاه به مواد شیمیایی آلودگی هستند که خاصیت سرطانی دارد، جلوگیری کردیم.
پورفرضی از اجرای طرح سلامتی کارکنان نیز تصریح کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن این طرح بیمه‌ها از پذیرش برخی هزینه‌ها خودداری می‌کنند به همین خاطر ما در اجرای این طرح با مشکلاتی مواجه شدیم.
این مسئول خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیارد تومان برای اجرای کامل این طرح و آزمایش سالانه سلامت کارکنان اعتبار نیاز داریم چرا که بخشی از این هزینه‌ها را بیمه‌ها نمی‌پذیرند.
وی در ادامه سخنان خود از مصوبه دیگر شورای سلامت در اصلاح تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل برای برداشت آب از رقوم ارتفاعی بالا خبر داد و اضافه کرد: در کنار این اقدام سعی شده است از آلوده‌کننده‌های محیطی که ممکن است رودخانه‌ها و سدها را دچار آلودگی و برخی منابع آلاینده کند، جلوگیری شود.
پورفرضی همچنین از برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی برای تانکرداران تخلیه چاه با هدف انجام صحیح این کار خبر داد و گفت: در این زمینه برخی اقدامات از سوی فرمانداران انجام شده و در کنار آن ارتقای کیفی خدمات انجام شده به همشهریان و پیشگیری از برخی نگرانی‌ها در این حوزه در حال اقدام است.
به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: اکثر کارخانه‌های تولیدکننده قند در استان اردبیل به دلیل استفاده نکردن از مواد شیمیایی سرطان‌زا سالم و بهداشتی هستند و با کمترین آلودگی می‌توانند به مصرف برسند.
وی به وجود یک ماده شیمیایی خطرناک در قندهای خورد شده بازار به ویژه قندهای تولید شده کارخانجات خارج از استان اشاره کرد و اظهار داشت: ما سعی کردیم براساس مصوبه شورای سلامت این قندها را از بازار جمع‌آوری کرده و به جای آن توصیه‌های لازم را به مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان برای خرید از کارخانه‌های داخل استان انجام دادیم.
پورفرضی تصریح کرد: در کنار آن با رایزنی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌هایی که صاحب کارخانه تولید قند سفید با ماده شیمیایی خطرناک هستند پیگیری و نامه‌نگاری‌هایی انجام شده است تا جلوی فعالیت آنها را بگیرند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که 80 درصد سالادهای عرضه شده در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی آلوده هستند، خاطر نشان کرد: ما این ممنوعیت را 45 روز قبل از ممنوعیت کشوری اجرا کردیم و هم اکنون نیز اجازه نمی‌دهیم سالاد و سبزی در مراکز پذیرایی عرضه شود.
پورفرضی به ابتلای سه مورد از مسافران وارد شده به استان به بیماری وبا اشاره کرد و ادامه داد: ما به سرعت این افراد را تحت مراقبت قرار دادیم و سعی کردیم از شیوع این بیماری جلوگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل علت پایداری این ممنوعیت را رعایت نکردن موارد بهداشتی از سوی صاحبان برخی از رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی برشمرد و اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا با منبع‌ آلوده‌کننده مبارزه کنیم تا مبادا مشکلی به وجود آید.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول