اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

عرضه سالاد در رستوران‌های قزوین ممنوع است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد نمونه‌برداری صورت گرفته از سالادها در رستوران‌های استان آلودگی میکروبی دارد، گفت: عرضه سالاد در رستوران‌های استان ممنوع شده است.

عرضه سالاد در رستوران‌های قزوین ممنوع است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید سعید اسکویی سه‌شنبه شب در کارگروه سلامت استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: متأسفانه در سالادی که در رستوران‌ها تهیه میشود، ضدعفونی درستی انجام نمیگیرد.
وی افزود: بیش از 80 درصد نمونه‌برداری صورت گرفته از سالادها در رستوران‌های استان آلودگی میکروبی دارد بنابراین عرضه سالاد در رستوران‌ها ممنوع شده است البته در رستوران‌ها این مجوز را داده‌ایم که یا سالاد بسته‌بندی شده استفاده کنند که دارای کد بهداشتی باشد و یا اینکه سالاد شیرازی تهیه شود که دارای آبلیمو است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به بیماری گوارشی در فصل تابستان توضیح داد: در فصل گرما بیماری اسهالی شایع میشود بنابراین مردم باید در آب و مواد غذایی که مصرف میکنند، دقت لازم را داشته باشند چراکه بیماری اسهالی از طریق مواد غذایی خوراکی وارد بدن میشود.
وی عنوان کرد: در بحث آب شرب نیز در نقاطی که زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب هستند با توجه به نظارت و کنترلی که روی آب در شهرها و روستاها صورت میگیرد مشکلی وجود ندارد ولی در مسافرت باید از آب بطری استفاده شود.
اسکویی اعلام کرد: اگر فرد نسبت به مواد غذایی که میخورد دقت لازم را داشته باشد هیچ مشکلی برای وی پیش نمیآید و قطع یقین مبتلا به اسهال در فصل تابستان نمیشود بنابراین به مردم توصیه میکنیم که از مواد غذایی بسته‌بندی شده مصرف کنند و از مصرف مواد غذایی که به صورت فله‌ای عرضه‌ میشود به طور جدی خودداری کنند.
وی با اشاره به لزوم ضدعفونی سبزیجات توضیح داد: یکی از راه‌های انتقال بیماریهای گوارشی از طریق مصرف میوه، سبزیجات و سالاد است بنابراین سالاد و سبزی بدون اینکه ضدعفونی شود، مورد استفاده قرار نگیرد، ما به مردم توصیه میکنیم سبزی، میوه و سالاد مصرف کنند ولی قبل از مصرف باید با مواد مخصوص ضدعفونی که در داروخانه‌ها عرضه میشود، نسبت به ضدعفونی اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: همچنین در مصرف یخ، این یخ باید در داخل منزل تهیه شود و به یخ‌هایی که در بیرون عرضه میشود، اطمینان نکنند، در صورتی که در بیرون منزل مجبور به استفاده از یخ شدند این یخ باید حتما بهداشتی باشد.
وی تأکید کرد: مردم توجه داشته باشند در صورتی که دچار اسهال شدند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و در این خصوص کوتاهی نکنند و از مراجعه‌کنندگان آزمایش لازم گرفته میشود و با مراجعه سریع‌ به پزشک اقدامات درمانی بهتر صورت میگیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول