اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان استان زنجان خبر داد:

360 مداح در استان زنجان پرونده دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان استان زنجان گفت: 360 مداح در استان زنجان پرونده تشکیلاتی دارند.

360 مداح در استان زنجان پرونده دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اکبر نور بهمنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از تشکیل کانون مداحان در استان زنجان ساماندهی مداحان و تشکیل پرونده برای آنها است.
وی عنوان کرد: 180 مداح در شهرستان ابهر، 110 نفر در ماهنشان، 45 نفر در آب‌بر و 45 مداح نیز در شهرستان خرم‌دره در حال حاضر پرونده دارند.
رئیس کانون مداحان استان زنجان با اشاره به اینکه شناسایی و رتبه‌بندی مداحان توسط کمیته داوران و اعضای کانون استان زنجان صورت می‌گیرد، ادامه داد: این امر به منظور شناسایی مداحان مدبر و حضور این مداحان در مجالس انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه رفتار اجتماعی مداحان از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: آداب مداحی باید توسط مداحان رعایت شود.
نور بهمنی به برگزاری کلاس‌های آموزشی مداحی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این کلاس‌ها در حال حاضر در شهرستان‌های ابهر، دندی، ماهنشان و زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در کلاس‌های آموزش مداحی چهار مواد درسی برای مداحان آموزش داده می‌شود، افزود: برای مداحان آموزش دیده کارت مداحی صادر می‌شود.
رئیس کانون مداحان استان زنجان با تاکید بر اینکه صدور کارت مداحان آموزش دیده در استان زنجان بر اساس رتبه صادر می‌شود، ادامه داد: مداحان برتر و خبره با عنوان ستایشگر، مداحان پایین‌تر از ستایشگران با عنوان پیر غلام و مداحان جوان نیز با عنوان مداح شناخته می‌شوند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر به منظور آموزش مداحی در استان زنجان علاقه‌مندان و مداحانی که دیپلم و مدارک زیر دیپلم دارند در این کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام می‌شوند.
نور بهمنی با اشاره به چاپ کتابی با عنوان "آوای محرم" و "خروج از مدینه تا اربعین" توسط کانون مداحان استان زنجان ادامه داد: برگزاری همایش ریحانة‌النبی در استان زنجان نیز از جمله اقدامات این کانون در راستای ترویج فرهنگ دینی محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان زنجان 300 نفر از مداحان بیمه شده‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول