اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

قرآن در متون درسی بیشتر دیده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نور گفت: قرآن در متون درسی بیشتر دیده شود.

قرآن در متون درسی بیشتر دیده شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام سید حسین امیری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نور یکی از خصوصیات کتاب خدا را هدایت دانست و بیان داشت: هدایت قرآن ارائه طریق نیست بلکه هدایت به مقصود است.
وی اظهار داشت: برخی از هدایت‌ها، ارائه طریق است اما هدایت قرآن کامل، محکم و به مقصود و مقصد رسیدن آحاد جامعه است.
امیری تصریح کرد: در آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی اهمیت خاصی به قرآن داده شده در صورتی که قبل از انقلاب برخی افراد پس از سال‌ها درس و تحصیل حتی روخوانی قرآن اصلی‌ترین کتاب هدایت را بلد نبودند.
امام جمعه نور ابراز داشت: با توجه ویژه آموزش و پرورش به این کتاب الهی، دانش‌آموزان ابتدایی و حتی قبل از آن هم با قرائت به حفظ و مفاهیم اهتمام دارند.
وی خواستار توجه بیش از این آموزش و پرورش به قرآن و قرآن‌آموزی شد و گفت: قرآن باید بیشتر در متون درسی دیده شود و با عنایت به ضرورت درک مفاهیم این کتاب آسمانی توجه عمقی به قرآن در مدارس ضروری است.
امیری توجه عمقی به قرآن را موجب خروج از گمراهی و اضمحلال ذکر کرد.
امام جمعه نور با اشاره به شخصیت‌هایی چون شیخ فضل‌الله نوری، علامه محدث نوری، نیما و ... شهرستان نور را محل نخبگان معرفی کرد و افزود: این موضوع نشان از وجود استعدادی است که خداوند در وجود مردم این منطقه قرار داده است و این استعداد نیاز به پرورش دارد.
وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش وظیفه فراهم آوردن زمینه هدایت و نخبه پروری و نیز ارائه طریق و حمایت و پشتیبانی را دارد و باید راهکار ارائه کند.
امیری راه‌اندازی مدرسه تیزهوشان را یکی از زمینه‌های هدایت و نخبه‌پروری ذکر کرد. 
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول