اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان خبر داد:

برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: مرحله شهرستانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با هفته بسیج در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌‌شود.

برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن در سیستان‌وبلوچستان
حجت‌الاسلام منصور هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی سوم و چهارم آذر ماه جاری در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان واقع در خیابان دانشگاه برگزار می‌شود.
وی افزود: این دوره از مسابقات به مدت دو روز و با حضور 200 شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ (5/2، 5، 10، 20 و کل)، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود که در پایان نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در گروه‌های سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و مسابقه‌دهندگان باید قبل از آغاز مسابقات در آزمون ورودی که به صورت کتبی برگزار می‌شود شرکت کنند در غیر این صورت از شرکت در مسابقات منع خواهند شد.
هاشمی بیان کرد: رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم در جامعه به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات گروه سنی شکوفه‌ها و گروه سنی بزرگسالان در بخش برادران شرکت کردند، افزود: در این دوره از مسابقات که با حضور چهار داور برگزار می‌شود، برادران زیر 16 سال در رشته‌های حفظ یک جزء، دو و نیم جزء، پنج جزء، 10جزء و 20 جزء قرآن کریم همچنین قرائت و ترتیل به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: برادران بالای 16سال نیز در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم همچنین قرائت و ترتیل شرکت می‌کنند و نفرات برتر به مرحله استانی راه می‌یابند.
هاشمی همچنین با اشاره به برگزاری این دوره از رقابت‌ها در میان خواهران با حضور 100 نفر شرکت‌کننده، گفت: در این دوره از مسابقات 50 نفر در گروه سنی شکوفه‌ها و 50 نفر در گروه سنی بزرگسالان در بخش خواهران شرکت داشتند.
وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات که با حضور چهار داور برگزار می‌شود، 9 نفر در گروه سنی شکوفه‌ها و 15نفر در گروه سنی بزرگسالان در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم رتبه برتر را کسب می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: برگزیدگان این مرحله پس از داوری نهایی به مرحله استانی این رقابت‌ها راه پیدا می‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول