اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین:

بیداری اسلامی باور مقاومت در برابر استکبار را احیا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: مهم‌ترین عنصر در خیزش منطقه و بیداری اسلامی تغییر باور مردم از ناممکن به ممکن و مقاومت در برابر استکبار بود.

بیداری اسلامی باور مقاومت در برابر استکبار را احیا کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین رویوران دوشنبه شب در سلسله نشست‌های سیاسی اساتید بسیجی همدان با موضوع بیداری اسلامی اظهار کرد: خیزش اسلامی منطقه به لحاظ ساختار داخلی، فروپاشی استبداد و کاهش وابستگی به خارج چهره منطقه را دگرگون کرد و موجب شد که باور مردم از عدم امکان به ممکن و یقین تغییر کند.
وی افزود: زمانی که مردم بیداری و ایستادگی در برابر حکام مستبد و غرب‌زده را باور نداشتند دیکتاتورهای منطقه هر کدام بالغ بر 30 سال حکومت کردند اما پس از تغییر باور مردم لیبی با تقدیم 60 هزار شهید قذافی را سرنگون کرد.
رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان با اسرائیل تصریح کرد: اسرائیل این شکست را برای خود یک تحقیر بزرگ می‌داند چراکه این کشور جزو پنج قدرت نظامی دنیا محسوب می‌شود و تا قبل از این جنگ رنگ شکست را به خود ندیده بود.
وی گفت: مهم‌ترین ویژگی انقلاب‌های اسلامی بسترسازی برای ظهور آخرین منجی بشریت با ایجاد وحدت و تشکیل امت اسلامی بر مبنای تشیع است.
رویوران ادامه داد: ایالات متحده سالانه با تزریق 3.2 میلیارد دلار کمک نظامی به ارتش رژیم صهیونیستی مأموریت‌های زیادی را برای رسیدن به اهداف خود تزریق می‌کند.
وی تأکید کرد: در جنگ 33 روزه لبنان نیروهای حزب‌الله روشی را برای جنگ انتخاب کردند که رژیم صهیونیستی نتوانست از برتری نظامی خود استفاده کند و در نهایت با شکست مواجه شد.
رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه تغییر باور، نوآوری و خودباوری از ویژگی‌های بیداری اسلامی تلقی می‌شود، گفت: در حال حاضر در دانشکده‌های افسری دنیا، الگوی جنگ نامتقارن که روش نبرد حزب‌الله در جنگ 33 روزه است به عنوان یک سبک جنگی تدریس می‌شود.
وی با پاسخ به این سؤال که آیا خیزش منطقه از یک فرآیند داخلی شکل گرفته و یا اینکه یک پروژه خارجی به شمار می‌آید، اظهار کرد: در سناریوسازی هماهنگی و حرکت به صورت گام به گام طراحی می‌شود و موضع مجریان پشت پرده نیز در طول اجرای پروژه تغییر نمی‌کند اما در بیداری اسلامی علاوه بر عدم هماهنگی لازم برای ایجاد یک توطئه خارجی، ایالات متحده سه مرتبه موضع خود را در قبال این موضوع تغییر داد.
رویوران تأکید کرد: آمریکا در فرآیند بیداری اسلامی غافلگیر شده است و این حرکت از یک روند داخلی شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه خیزش‌های منطقه مدل جدیدی را به همگان عرضه کرد، گفت: دو سال قبل 70 هزار نفر از جوانان مصری با استفاده از فضای سایبری و فیس‌بوکی به منظور اعتراض نسبت به تمایل حکام به غرب و استکبار جهانی در میدان تحریر گرد هم آمدند و زمینه‌ساز قیامی بزرگ به نام بیداری اسلامی شدند.
رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: هم‌اکنون در مرحله انتقال گسترده اطلاعاتی هستیم و لذا به جای رهبری شخصی خاص، خرد جمعی بر روح این قیام‌ها حاکم است.
وی گفت: مردم با دیکتاتوری و دلبستگی حکام منطقه به استکبار جهانی و ایادی آنها مخالف‌اند اما نمی‌دانند که باید دنبال چه جایگزینی باشند و به کجا برسند.
رویوران در پایان سخنان خود با اشاره به انقلاب اسلامی ایران اذعان کرد: انقلابی که امام خمینی بنیان آن را نهاد نخستین انقلابی بود که با مشارکت حداکثری مردم اداره می‌شد در صورتی که انقلاب‌های قبلی جهان با خط فکری نخبگان و خواص شکل می‌گرفت.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول