اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/اختصاصی فارس/

تمام استان‌های کشور دارای پارک‌های فناوری می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا سال آینده تمام استان‌های کشور دارای پارک‌های علم و فناوری استانی می‌شوند.

تمام استان‌های کشور دارای پارک‌های فناوری می‌شوند
علی جباررشیدی در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری 2011 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در نیمه نخست سال آینده 9 استان کشور شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، کردستان، گلستان و اردبیل در اولویت برنامه راه‌اندازی پارک‌های فناوری استانی قرار گرفته‌اند. 
وی بیان داشت: به دنبال ایجاد پارک‌های فناوری استانی، ساختار پارک‌های علم‌ و‌ فناوری تهران، آذربایجان غربی، البرز و کرمانشاه از پارک فناوری دانشگاهی به پارک علم و فناوری استانی تغییر ساختار می‌یابد.
رئیس مرکز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم با اشاره به اجرای طرح کلان شبکه‌سازی پارک‌های علم‌ و ‌فناوری تصریح کرد: در این طرح پارک‌های علم و فناوری استانی شامل چند خوشه فناوری می‌شوند که دارای کارکردهای پارکی هستند اما از لحاظ مکانی در نقاط مختلف به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.
رشیدی افزود: برگزاری نخستین فن بازار جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین رخداد در حوزه تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی مؤسسات و شرکت‌های دانش بنیان کشور است.
وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با برگزاری این کنفرانس، انجمن علمی پارک‌ها و مراکز رشد کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند، بیان داشت: این انجمن به عنوان یک نهاد غیر دولتی متشکل از فرهیختگان و دانشمندان حوزه فناوری، اعضای حقوقی پارک‌ها و مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان است که در زمینه قوانین و مقررات، همکاری‌های بین‌المللی، شبکه‌سازی، آموزش، ترویج و حرفه‌ای‌سازی است.
رشیدی ادامه داد: مجوز راه‌اندازی این انجمن از سوی کمیسیون انجمن‌های علمی ایران اخذ شده است.
 
*‌ تفاهمنامه با کره‌ جنوبی راهی برای ارتباط با تحقیقات بین‌المللی است
رئیس شهرک علمی و تحقیقات اصفهان نیز در ادامه گفت: امضا تفاهمنامه بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با کره‌ جنوبی زمینه اجرایی برای برقراری ارتباطات بیشتر با مراکز تحقیقاتی بین‌المللی را باز می‌کند.
محمود شیخ زین‌الدین در این ‌ارتباط‌ اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک فناوری چونگ‌نام کره جنوبی در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری 2011 تفاهمنامه همکاری در زمینه تجاری‌سازی فناوری امضا کردند.
وی بیان داشت: پارک فناوری چونگ‌نام یکی از پارک‌های فناوری در کشور کره‌ جنوبی است که با سابقه 15 ساله خود تجربیات موفقی در زمینه تجاری‌سازی محصولات فناورانه دارد.
شیخ‌زین‌الدین ، هدف از امضای این تفاهمنامه را تجاری‌سازی محصولات فناورانه ذکر کرد و ادامه داد: در فاز نخست این همکاری‌ها تبادلات اطلاعات در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول