اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی سه پالایشگاه در دست احداث محقق می‌شود؛

تولید روزانه 11 میلیارد فوت مکعب گاز شیرین در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه 11 میلیارد فوت مکعب گاز شیرین در پارس جنوبی خبر داد.

تولید روزانه 11 میلیارد فوت مکعب گاز شیرین در پارس جنوبی
علی‌اکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: میزان تولید گاز و میعانات گازی در پارس جنوبی روز به روز در حال افزایش است و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان پارس جنوبی این امر محقق شده است.
وی افزود: جهادگران اقتصادی در پارس جنوبی از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به نحو مطلوب و بهینه استفاده کرده‌اند و بویژه در سال جهاد اقتصادی شاهد اهتمام ویژه کارکنان پارس جنوبی هستیم.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه 175 میلیون متر مکعب گاز شیرین در پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 284 میلیون متر مکعب گاز ترش توسط پارس جنوبی دریافت می‌شود و شاهد تولید روزانه 175 میلیون متر مکعب گاز شیرین و 85 میلیون متر مکعب گاز ترش خشک به منظور تزریق به میدان نفتی آغاجاری در این میدان هستیم.
شعبان‌پور از تولید روزانه400 هزار بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: در شرایط کنونی روزانه بیش از پنج‌هزار و 200 تن اتان، ده هزار و 500 تن ال‌پی‌جی (LPG) و 1400 تن گوگرد در فازهای مختلف پارس جنوبی تولید و استحصال می‌شود.
وی با اشاره به تامین فراورده‌های پتروشیمی‌ها در مجتمع گازی بیان کرد: هم‌اکنون و بر اساس آخرین آمار، روزانه 100 هزار بشکه میعانات گازی تحویل پتروشیمی نوری می‌شود.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه 11 میلیارد فوت مکعب گاز شیرین در پارس جنوبی خبر داد و  یادآور شد: با راه‌اندازی سه پالایشگاه در حال احداث میزان ظرفیت دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس جنوبی در 4 سال آینده به روزانه 17 میلیارد فوت مکعب یعنی 480میلیون متر مکعب در روز و تولید روزانه بیش از 11 میلیارد فوت مکعب گاز شیرین معادل 325 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.
شعبان‌پور افزود: همچنین با راه‌اندازی فازهای در دست احداث شاهد تولید روزانه680 هزار بشکه میعانات گازی، 13 هزار تن اتان، 21هزارتن ال پی جی و دو هزار و 600 تن گوگرد خواهیم بود.
وی اذعان داشت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده باید از تمام ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول