اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

کاهش یک درصدی ضریب بهره‌وری سرمایه در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ضریب بهره‌وری سرمایه در کشور یک درصد کاهش پیدا کرده در صورتی که در بقیه کشورها یک درصد افزایش یافته است.

کاهش یک درصدی ضریب بهره‌وری سرمایه در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، رضا عبدالهی پیش از ظهر امروز در سومین مجمع سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور در زیباکنار اظهار داشت: ما کشور را گران اداره می‌کنیم و باید حتما هزینه کشور را کاهش دهیم.
وی، به استخراج روزانه حدود 6.5 میلیون بشکه نفت و گاز در کشور اشاره کرد و گفت: ارزش این مقدار بشکه نفت بیش از 240 میلیارد دلار است که اگر آن را نداشتیم باید حداقل 6 هزار میلیارد دلار در کشور کالا و خدمات تولید می‌شد و از 10 درصد تولیدات سود می‌بردیم.
این مسئول با بیان اینکه سود بنگاه‌های اقتصادی متعلق به دولت نیست و تنها مالیات به دولت تعلق دارد، اذعان داشت: نرخ ثابت مالیات در کشور 25 درصد است و با نرخ مالیات 40 درصدی می‌توانستیم 240 میلیارد دلار درآمد حاصل کنیم.
وی با اشاره به اینکه قیمت کالا و خدمات در ایران بالاتر از کشورهای پیشرفته است، تصریح کرد: این در حالی است که کیفیت این کالا و خدمات پایین است.
عبداللهی با بیان اینکه ترکیه سه برابر صادرات ایران صادرات دارد، خاطرنشان کرد: با سپردن مسئولیت‌ها به افراد کاردان هزینه تولید خدمات و کالا کاهش می‌یابد.
وی، عاملیت بیش از حد دولت در انجام کارها را دلیل گرانی در کشور دانست و ابراز داشت: با خصوصی شدن کارها حجم نظارت انجام کارهای کارکنان دیوان محاسبات کاهش می‌یابد و دقت و سرعت نظارت و بررسی این دیوان بیشتر می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سیاست راهبردی دیوان محاسبات کشور یادآور شد: رسیدگی به کارها، افزایش سرعت و ارتقای کیفیت جزو سیاست راهبردی دیوان محاسبات کشور است و انتظار می‌رود سرعت انجام کارهای دیوان افزایش یابد و پول در زمان مناسب هزینه شود.
به گفته وی، بررسی قانون برنامه و بودجه و اصلاح قانون دیوان محاسبات دو وظیفه مهم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تا پایان این دوره مجلس است.
عبداللهی، اجرای مناقصه بزرگ در کشور و سپردن انجام کارها به افرادی که کار را با قیمت کمتر، کیفیت بهتر و سرعت بیشتر انجام می‌دهند، مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول