اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید صومعه‌سرا خبر داد:

ساماندهی 86 گلزار شهید صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا از ساماندهی 86 گلزار شهید این شهرستان خبر داد.

ساماندهی 86 گلزار شهید صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، گلعلی عمو عصر امروز در جریان افتتاح پنج پروژه جهاد سازندگی در روستای نوکاشت این شهرستان اظهار داشت: این پروژه‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج مستضعفان و بزرگداشت سالروز واقعه پنجم آذر اجرا شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به مشخصات پنج پروژه مذکور تصریح کرد: پروژه‌ها شامل افتتاح طرح ساماندهی دو گلزار شهید و سه پایگاه مقاومت بسیج بوده که در راستای همکاری جهاد سازندگی با بنیاد شهید و سپاه صومعه‌سرا  اجرا شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا ساماندهی گلزار شهدای روستاهای نوکاشت و بریران را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: در مجموع 180 میلیون ریال برای ساماندهی این دو گلزار شهید هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مقاومت ثارالله (ع) بخش مرکزی، شهید قاضیانی روستای کهنه‌سر و پایگاه شهدای بسیجی روستای پسیخان هر کدام با زیر بنای 50 متر مربع و در مجموع اعتباری بالغ بر 44 میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی استان از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است.
عمو، با اشاره به ادامه اجرای طرح ساماندهی گلزارهای شهدای صومعه‌سرا در بخش‌های مرکزی و روستایی اذعان داشت: صومعه‌سرا دارای 99 گلزار شهید بوده که تاکنون 86 گلزار آن با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال ساماندهی و افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه ساماندهی بقیه گلزارهای شهدای صومعه‌سرا در حال انجام است، تصریح کرد: طرح ساماندهی تمام گلزارهای شهدای صومعه‌سرا تا شش ماهه نخست سال آینده به اتمام می‌رسد.
به گفته این مسئول، صومعه‌سرا دارای 469 شهید دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا با اشاره به تعداد جانبازان و ایثارگران این شهرستان، ابراز داشت: بالغ بر یک‌هزار و 200 جانباز و 155 آزاده در این شهرستان زندگی می‌کنند.
وی از برگزاری پنج یادواره شهدای مناطق روستایی همزمان با برگزاری هفته بسیج مستضعفان در این شهرستان خبر داد و افزود: روستاهای اسپند، نوخاله، دهنده، پشتمسار و فشخام از جمله این روستاهاست.
عمو، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، برپایی محافل انس با قرآن، سرکشی از منازل شهدای بسیجی و برگزاری مراسم‌های گرامیداشت هفته بسیج را از دیگر برنامه‌ها در هفته مذکور اعلام کرد و بیان داشت: برنامه‌ها با همکاری سپاه و پایگاه‌های مقاومت صومعه‌سرا در حال اجراست.
وی، ارج گذاشتن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران جنگ را وظیفه و  نوعی عبادت دانست و افزود: وجود آرامش و حیات در جامعه امروز مدیون و مرهون دلاورمردی، رشادت و از جان گذشتگی شهدا و جانبازان در دوران انقلاب و هشت سال جنگ ناخواسته است.
این مسئول، با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و پیروی از وصیتنامه‌های آنها، یادآور شد: عمل به این دستورات کمترین کار در قبال جانفشانی شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان میهن اسلامی است.
وی، از والدین خواست تا در ارتباط با زندگی و منش شهدا و جانبازان بیشتر بدانند و آن آموخته‌ها را نسل به نسل به فرزندان خود انتقال دهند تا عمق رشادت و دلیرمردی دلاورمردان همواره زنده و پایدار بماند.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول