اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل ناامنی‌های اخیر؛

پرواز اصفهان - بحرین همچنان متوقف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان گفت: به دلیل ناامنی‌های اخیر در کشور بحرین پرواز اصفهان - بحرین که از ماه‌های پیش متوقف شده بود هنوز برقرار نشده است.

پرواز اصفهان - بحرین همچنان متوقف است
علی قاسم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه پرواز اصفهان - بحرین که برقرار شده بود به دلیل مسائل سیاسی و ناامنی‌های این کشور به تمامی نقاط کشور از جمله اصفهان، متوقف شده است، بیان داشت: نخستین ترمینال صادراتی بار هوایی کشور که سرمایه‌گذاری آن از سوی بخش خصوصی بوده است، در روزهای اخیر در فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان راه‌اندازی شد.  
وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز ترمینال‌های بار هوایی در دو فرودگاه مهرآباد و حضرت امام (ره) تهران راه‌اندازی شده است، افزود: مزیت این ترمینال هوایی در فرودگاه اصفهان راه‌اندازی آن از سوی بخش خصوصی بوده است.
 
*نخستین ترمینال باری هوایی بخش خصوصی در اصفهان راه‌اندازی شد
مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان در ادامه سرمایه‌گذاری این طرح را یک میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: مساحت این cargo terminal حدود 4هزار و 200 متر است.
وی با بیان اینکه این ترمینال شامل انبار عمومی، سردخانه بالای صفر درجه و زیر صفر درجه است، افزود: استقرار پنجره واحد تجاری از دیگر مزیت‌های این بخش است که زمینه تسهیل صادرات و واردات را برای بازرگانان فراهم می‌آورد.
قاسم‌زاده بیان داشت: در این واحد تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط در امر صادرات و واردات حضور دارند که با وجود آنها زمان کمتری برای صادرات و واردات کالا صرف می‌شود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ازدیاد جمعیت در ترمینال حجاج فرودگاه اصفهان به دلیل کمبود ترمینال در این مکان اظهار داشت: خبر تخریب یکی از ترمینال‌های شهید بهشتی را تکذیب می‌کنم و این ترمینال به منظور بهسازی و نوسازی در قالب طرح توسعه در دست اجرا است.
مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان تصریح کرد: فاز نخست طرح توسعه و بهسازی فرودگاه شهید بهشتی در 6هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم آن نیز در حدود 8هزار مترمربع در دست عملیات اجرایی است.
 
*با آخرین پرواز در مجموع 9هزار و 900 زائر وارد اصفهان می‌شوند
وی با اشاره به اینکه بازگشت حجاج در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بدون کمترین مشکلی در حال اجرایی شدن است، افزود: نخستین پرواز حجاج اصفهانی که به زمین نشست برخلاف سال‌های گذشته ظرف مدت یک ساعت و 10 دقیقه، 436 زائر این پرواز از ترمینال فرودگاه ترخیص شدند.
قاسم‌زاده ادامه داد: آخرین پرواز حجاج ایرانی به مقصد اصفهان در تاریخ 8 آذر ماه 90 صورت می‌گیرد که بر اساس برآوردها در مجموع و در نهایت 9هزار و 900 زائر به اصفهان وارد می‌شوند.
وی اضافه کرد: هر زائر اصفهانی به طور متوسط حق حمل سه ساک همراه دارد که بر این اساس به طور میانگین در هر پرواز 35 تن بار تخلیه می‌شود.   
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول