اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن به دنبال بی‌تفاوتی جوانان نسبت به گذشته است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از توطئه‌های استکبار این است که ما را نسبت به گذشته خود بی‌تفاوت کند و بعد ما را بدبین کرده و مرحله بعد شوراندن جوانان ما نسبت به گذشته خودشان است.

دشمن به دنبال بی‌تفاوتی جوانان نسبت به گذشته است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان و خیران جمعیت هلال احمر استان که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: قزوین مهد پرورش عقول منفصل بشری است و آسمان قزوین ستاره باران و حتی خورشید باران است و خوب است در هر نشستی و به هر بهانه‌ای در این خصوص سخن گفته شود.
وی ادامه داد: نگاه پیامبر و امیرالمومنین به ایران متفاوت بود به طوری که حضرت به رزمندگانی که می‌خواستند به ایران روند در برخی بیانات فرمودند لازم نیست خیلی بجنگید آنها مردمان فرهنگ دوستی هستند و اگر اسلام به این کشور منتقل شود ابدیت اسلام قطعی است.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: قرون متعددی است که بزرگان عالم اسلام، ایرانی‌ها هستند و بیش از 80 درصد فلاسفه و فقها، ایرانی هستند و به خصوص در ایران قزوین جایگاه رفیع دارد و ان‌شاالله بتوانیم جایگاه خود را حفظ کرده و بشناسیم و به گذشته خود ببالیم.
وی تصریح کرد: یکی از توطئه‌های استکبار این است که ما را نسبت به گذشته خود بی‌تفاوت کند و بعد ما را بدبین کرده و مرحله بعد شوراندن جوانان ما نسبت به گذشته خودشان است در حالی که تاریخ هویت قطعی بشر است.
ادیب یزدی افزود: دشمن می‌خواهد بین ما و گذشته ما فاصله اندازد و فاصله جوانان با گذشته بیشتر شود و هلال احمر به عنوان نهاد قوی و مردمی که با فطرت بشر سروکار دارد می‌تواند در این مهم نقش مهمی ایفا کند
وی یادآور شد: خوشبختانه تحولی را در هلال احمر شاهد هستیم رویکرد هلال احمر رویکرد واقعی، انقلاب و جانانه شده است و با تحول اخیر دارد پله‌های ترقی را طی می‌کند و خود را به افق مقبول می‌رساند و این به دلیل حضور جوانان فهیم، پرشور، انقلابی و دانا است تا بتوانیم حلقه‌های مفقوده را پیدا کرده و دل عظیم جوانان را به حقایقی که هست برگردانیم.
این واعظ و خطیب کشورمان عنوان کرد: یکی از زیباترین واژه‌های قرآنی که تا حدود زیادی به کار هلال احمر و داوطلبی بازمی‌گردد واژه فطرت است، فطرت در لغت به معنای خلقت است و یکی از اسامی حضرت حق، فاطر به معنای خالق است و فطرت به آفرینش باطن اشیا بازمی‌گردد که خلقت آن عظیم‌تر، پیچیده‌تر و ماندنی‌تر از خلقت ظاهر است.
وی توضیح داد: خداوند زمانی که انسان را خلق کرد، دست خالی او را به این دنیا نفرستاد بلکه آنچه خود داشت به او عطا کرد؛ حیات به انسان بخشید و میل به نورانیت، میل به عدالت، فهمیدن و درک حقایق عالم را به انسان داد و تمایل انسان به عدالت و یا زیبایی به این دلیل است که اینها ارزش‌های فطری است.
ادیب یزدی یادآور شد:  اهل بیت نیز به دلیل داشتن این ارزش‌های فطری بدون مُبلغ در عالم نفوذ دارند و بنیان اسلام بر مبنای فطرت است و رموز جاودانگی کربلا نیز در همین امر است که امام حسین (ع) مصدر فطرت هستند.
وی اظهار کرد: یکی از جلوه‌های بسیار جالب فطرت داوطلبی است که انسان‌های پاک و زلالی هستند که می‌خواهند به فطرت خود جواب دهند و داوطلب به معنای کسی است که حرکت می‌کند تا ندای فطرت خود را آرام کند و زبان داوطلبی زبان ایثار و از خودگذشتگی است.
به گزارش فارس این واعظ و خطیب کشورمان با اشاره به اقدامات خداپسندانه داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: در دنیایی که برخی افراد به خاطر پول، به پدر و مادر خود رحم نمی‌کنند و امام و پیامبرشان پول است، در چنین دنیای شرم‌آوری، خیل عظیمی منتظر هستند که فرصتی پیش آید تا دستی را بگیرند و به یک زلزله زده و طوفان زده کمک کنند و یا رانده‌ای شده‌ای را از حاشیه به متن زندگی بازگردانند، بنابراین شما داوطلبان قدر خود را بدانید.
وی تأکید کرد: اولین داوطلب در عالم رسول خدا است که سرور انسان‌های عالم است و پیامبر گرامی اسلام در طول عمرش حتی یکبار نیز خود را از احدی برتر ندانست.
ادیب یزدی خاطر نشان کرد: حیثیت هلال احمر و نهادهای خدوم این چنینی به داوطلبان است زیرا خود به میدان آمدند و همیشه معجزه‌ها از این داوطلب‌ها سر می‌زند و اینها با احساس مسئولیت به میدان آمدند و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس نیز حاصل اقدامات داوطلبانه و از خودگذشتگی رزمندگان بود.
در پایان این مراسم از داوطلبان جمعیت هلال احمر قزوین تقدیر شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول