اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اطلاعات:

تبعیت از ولایت راه نفوذ دشمن را می‌بندد

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات گفت: روحانیت همواره در عرصه‌های مختلف پرچمدار بصیرت افزایی در جامعه اسلامی است و تبعیت از مقام عظمای ولایت راه‌های نفوذ دشمن را می‌بندد.

تبعیت از ولایت راه نفوذ دشمن را می‌بندد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی امروز در گردهمایی طلاب و روحانیان استان البرز که در دفتر امام جمعه کرج برگزار شد، افزود: شناخت موقعیت‌های مختلف و اقدام متناسب با آن در راه بصیرت و آگاهی بخشی از وظایفی است که روحانیت همواره جلودار آن بوده است.
وی اضافه کرد: در فتنه 88 برخورد خواص با مواضع رهبری را دیدیم که چگونه زمان خود را نشناختند و به بیراهه رفتند، که این حرکت در تاریخ اسلام و جنبش توابین پس از قیام عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) نمونه بارزی است.
مصلحی تاکید کرد: باید به زمان و انجام تکلیف به موقع دقت داشت، عقبه دشمنان را دید و سپس اظهار نظر و موضع گیری کرد.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: تقارن هفته بسیج با ایام ماه محرم چنین می‌آموزد که راه حسین ابن علی (ع)، پرورش دهنده سربازی و فداکاری است.
وزیر اطلاعات، بسیج را میقات پابرهنگان دانست که امروز خود را در بیداری اسلامی و جنبش‌های عدالت خواهانه مردمی در سراسر جهان نمودار می‌کند.
مصلحی به جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: منبر و موعظه و مراسم عزاداری‌ها، بهترین ابزار برای مقابله با این هجمه سراسری است.
وی اهداف دشمنان در این معرکه را براساس اطلاعات به دست آمده یادآور شد و افزود: دشمنان جنگ نرم تمام عیار سنگینی علیه نظام اسلامی طراحی کرده‌اند و تمام هستی خود را در یک نبرد اطلاعاتی به میدان آورده‌اند.
مصلحی اضافه کرد: جنگ نرم ظرافت‌های بسیار خاصی دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی ابتدا هشدارهای لازم را ارایه فرمودند و اکنون نیز مقابله با آن را با درایت بالا تا نتیجه نهایی راهنمایی می‌کنند.
وزیر اطلاعات ادامه داد: دشمن برای مقابله با نظام پس از نبردهای مختلف به دو استراتژی حداقلی و حداکثری روی آورد که تغییر رفتار مسئولان نظام و آلوده کردن افراد، در راستای بازسازی سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی‌اش بود.
مصلحی بیان داشت: اسناد این جنگ دشمن موجود است که نبرد خود را در انتخابات نهم ریاست جمهوری اوج داد و موجب ریزش‌ها و رویش‌هایی سابقه‌دار در تاریخ اسلام شد.
وی استراتژی حداکثری را براندازی نظام با استفاده از ابزار نرم و سخت عنوان کرد و گفت: ایجاد فضای غبارآلود در کشور ، سوظن، لرزاندن مردم و ناامیدی در دل‌ها، بی‌اعتقاد کردن نسل نو، هدف قرار دادن ایمان مردم، سست کردن پیوند فکری و عاطفی مردم با نظام - روحانیت و ارگان‌های تاثیرگذاری مانند بسیج و سپاه، هجمه به اسلام ناب محمدی (ص)، دامن زدن به اختلافات داخلی و در نهایت برهم زدن وحدت و خدشه‌دار کردن جایگاه والای رهبری از جمله اهداف دشمن در این زمان است.
وزیر اطلاعات، راه‌های مقابله با این ترفند دشمن را برشمرد و افزود: افشای تهدید نرم ( ناتوی فرهنگی) و سازوکارهای داخلی آن، کمک به دستگاه‌های فرهنگی و اطلاعاتی - امنیتی همچنین تقویت ایمان و باورهای دینی مردم از راه‌های مناسب مواجهه با این هجمه همه جانبه است.
مصلحی در بخش دیگری به حرکت بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: افزایش محبوبیت نظام اسلامی در منطقه و سطح بین‌المللی از یک طرف و عصبانیت شدید دشمن از نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نتیجه جنبش‌های اخیر بوده است.
وی افزود: به اذعان خود دشمنان محور قرار گرفتن فرمایشات رهبری در برنامه‌های کشورهای مبارز، نمونه‌ای آشکار از تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در این مناطق است.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: طرح موضوع هسته‌ای، سناریو ترور سفیر عربستان در امریکا و نقض حقوق بشر از مواردی است که عصبانیت آنان را روشن می‌کند.
مصلحی ادامه داد: تلاش برای احیای جریان فتنه در کشور، شایعه سازی، نسبت دادن ناآرامی‌ها به جمهوری اسلامی، افزایش فشار، تحریم و تهدیدها، بحران سازی و اختلال در روند مدیریت کشور نیز بخش دیگری از حرکت‌های دشمن در این عرصه است.
وی همچنین به روحانیان توصیه کرد: با ایفای نقش تبیینی و ایجاد بصیرت در جامعه به تبعیت از مقام عظمای ولایت راههای نفوذ دشمن را ببندیم.
لازم به ذکر است روابط عمومی دفتر امام جمعه کرج برای این برنامه خبری مهم از خبرگزاری‌ها دعوت نکرده و تنها صدا و سیما این خبر را پوشش داده است.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول