اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهر:

ایام محرم فرصتی مناسب برای ترویج شعائر اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهر گفت: ایام محرم فرصتی مناسب برای ترویج شعائر اسلامی است.

ایام محرم فرصتی مناسب برای ترویج شعائر اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر،حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده بعد از ظهر امروز در همایش مشترک ائمه جماعت، مداحان، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های اهر ضمن تأکید بر دوری جستن از ورود خرافات به عزاداری امام حسین(ع) افزود: از زمان ائمه (ع) و در زمان حال نیز بزرگان دین برای سیدالشهدا(ع) عزاداری کرده‌اند تا به نسل‌های امروز و آینده انتقال یابد که ما هم باید با تأسی از ائمه (ع ) و بزرگان دین در شأن امام حسین(ع) عزاداری کنیم.
امام جمعه اهر، از هئیت امنای مساجد و مسئولان هیئت‌های عزاداری خواست فقط به عزاداری اکتفا نکنند بلکه در کنار عزاداری به مسائل عبادی و دینی از جمله نماز و امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه کنند و چون در هیئت‌های عزاداری جوانان هم شرکت می‌کنند این شرکت‌ها بهترین فرصت برای بازگو کردن مسائل عبادی و دینی می‌تواند باشد.
امام جمعه اهر با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرده است، افزود: مداحان و ائمه جماعات با پرهیز از برخی موارد سطحی و بدون منابع موثق، اهداف والای قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داشته و سیره نبوی و ائمه معصومین را با ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و اهداف قیام عاشورا روشنگری کنند.
رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر با اشاره به دهه اول محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی برای همه آحاد جامعه است و باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی مناسب امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به یک وظیفه همگانی تبدیل کنیم.
وی تأکید کرد: امروز ما هرچه داریم به برکت ارزش‌های دینی و مسائل معنوی است و ایام محرم فرصتی مناسب برای ترویج شعائر اسلامی است که نقش مداحان و ائمه جماعات در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول