اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه تویسرکان خبر داد:

اجرای 100 عنوان برنامه فرهنگی هفته بسیج در تویسرکان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه تویسرکان گفت: اجرای 100 عنوان برنامه فرهنگی ـ اجتماعی در پایگاه‌های مقاومت شهرستان تویسرکان آغاز شده است.

اجرای 100 عنوان برنامه فرهنگی هفته بسیج در تویسرکان
عسکر مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تویسرکان، فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج را اتفاقی مهم و سرآغازی خجسته در تاریخ شکوهمند انقلاب خواند و افزود: به همین مناسبت 100 عنوان برنامه فرهنگی اجتماعی در راستای تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و شهدا در پایگاه‌های مقاومت بسیج سطح شهرستان برگزار می‌شود.
وی تبعیت از ولایت را کلیدی‌ترین ساز و کار برای احراز توسعه پایدار همه جانبه برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول هفته بسیج برنامه‌هایی نظیر همایش بسیج، اخلاق و معنویت؛ نشست‌های اخلاق، اهدای خون بسیجیان، دیدار بسیجیان با امام جمعه، مراسم اختتامیه اردوهای جهادی دانشجویی از برنامه‌های کاربردی با بهره‌مندی از کارشناسان، متخصصان متبحر و کارآمد حوزه‌های مربوطه در سطح 114 پایگاه مقاومت شهرستان برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه تویسرکان از اجرای نشست‌های اخلاقی با حضور متخصصان امر در سطح پایگاه‌های روستا و شهر خبر داد و تصریح کرد: "بسیج امر به معروف و نهی از منکر" شعار یکی از ایام مقدس این هفته است و برنامه آن با محوریت 20 هیئت مذهبی در این راستا به منظور احیای این مهم در بین اقشار جامعه در هفته بسیج اجرا می‌شود.
وی از افتتاح چهار پایگاه مقاومت بسیج در روستاهای بوجان، کرزان، سیدشهاب و شهر سرکان خبر داد و گفت: کوهپیمایی 500 نفر از بسیجیان، عطرافشانی قبور شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی توسط پایگاه‌های مقاومت، سازماندهی حماسه حضور 3 هزار نفری بانوان بسیجی در سالن 2 هزار نفری الغدیر تویسرکان اجرا خواهد شد.
مجیدی با اشاره به اینکه نهاد بسیج با تکیه بر نیروهای مردمی و انگیزه‌های خالصانه علاوه بر ایجاد تحول در نظام فنی و اجرایی کشور خدمات ارزنده‌ای در بخش سازندگی و آبادانی مناطق محروم ارائه کرده است، افزود: برنامه بسیج سازندگی و خدمت‌رسانی با هدف نهادینه‌سازی عناصر مهم و راهبردی چون؛ همدلی، وحدت و انسجام بخشی، خودکفایی و ارزش‌های معنوی و الهی در بین اقشار مختلف اجتماع به خصوص جامعه هدف در 114 پایگاه مقاومت برگزار می‌شود.
وی از برپایی نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف با موضوعات متنوع در 500 نسخه در مجتمع فرهنگی ـ هنری فردوسی اداره ارشاد شهرستان خبر داد و ابراز داشت: برپایی دو ایستگاه صلواتی با همکاری اداره بازرگانی و اصناف پنجم آذر، همایش مشترک مداحان ائمه جمعه و مسئولان هیئت‌های مذهبی، گردهمایی عملی دانش آموختگان، برگزاری دعای ندبه و کمیل، حضور بسیجیان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های اجرای این هفته است.
فرمانده سپاه تویسرکان از ارتقای گردان‌های الزهرا (س) و عاشورا از پنج گردان به بیش از 12 گردان خبر داد و خاطرنشان کرد: 12 گردان خواهران و برادران به شکل سازمان‌یافته و منسجم در روز بسیج با آمادگی دفاعی رزمی کامل به پاسداشت خدمات بسیجیان بی‌ادعا و تلاشگر هشت سال دفاع مقدس حضور خواهند رفت.
وی اضافه کرد: رژه یگان‌های موتورسوار بسیجی، اجرای حرکت‌های ورزشی و رزمی فضاسازی جامعه به آثار شهدا بسیجی در قالب‌های متنوع هنری و فرهنگی از برنامه‌های جنبی است.
مجیدی در بخش دیگر از سخنان خود در تشریح عملکرد شش ماه سپاه تویسرکان گفت: بسیج به مثابه ذخیره غنی و ارزشمند با ورود در صحنه‌ها  و عرصه‌های متفاوت در جامعه ایران اسلامی چون هشت سال جنگ در برابر استکبار، سازندگی، کار و تلاش برکات فراوان و تاثیر گذاری را در تاریخ وقایع این مرز و بوم به ثبت رسانیده است.
وی محرومیت‌زدایی ایجاد نشاط فردی و اجتماعی مشارکت و اتحاد در سازندگی و رفع مشکلات و مسائل در سطوح مختلف اجتماع را از مزیت‌های مهم و اصلی طرح هجرت 3 خواند و تصریح کرد: طرح هجرت با اهداف مشخص با پیروزی انقلاب اسلامی در دوره‌ها و پروسه‌های زمانی متفاوت با حضور بسیجیان نقشی کلیدی داشته است.
فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان از فعالیت 300 هزار نفر روز اردوهای جهادی بسیجیان در قالب‌های گوناگون با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان خبر داد و تصریح کرد: 44 هزار و 252 نفر روز در عرصه علمی آموزشی، 34 هزار نفر روز در عرصه خدمات درمانی بهداشتی، 11 هزار و  616 نفر روز در عرصه کار امور اجتماعی، هزار و 356 نفر روز در عرصه کشاورزی و آبخیزداری و  5 هزار و 236 نفر روز در عرصه بهسازی و زیبا‌سازی در اردوهای جهادی با همکاری دستگاه های ذیربط فعالیت کردند.
وی اظهار داشت: توزیع 500 بسته حمایتی، ساخت دو باب مدرسه روستاهای وردآورد علیا و چاشتخوره، بازدید از بیش از 100خانواده شهید از برنامه‌های بلندمدتی‌ است که در پروسه زمان‌های خاص انجام و یا در حال اجراست.
 مجیدی نمایش بازسازی واقعه غدیر در سالن ورزشی 2 هزار نفری الغدیر به مناسبت عید ولایت به منظور احیای این رویداد تاریخی گفت و افزود: 800 دانش آموز بسیجی پسر در قالب راهیان نور به مناطق جنگی اعزام و در بهمن سال جاری نیز 400 نفر از دانش‌آموزان دختر به این مناطق اعزام می‌شوند.
وی در ادامه از تفکیک گردان‌های الزهرا (س) و عاشورا با هدف محور قرار دادن عموم مردم در بسیج در چارچوب طرح شجره طیبه صالحین خبر داد و یادآور شد: تاکنون 300 حلقه صالحین در سطح شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم به منظور ترویج فرهنگ بسیج و گسترش این تفکر ناب در سطح پایگاه‌های مقاومت شهرستان تشکیل شده است.
این مسئول حلقه‌های صالحین را زمینه تأمین‌کننده نیازهای فردی و اجتماعی در تمام رده‌های سنی خواند و خاطرنشان کرد: حلقه‌های صالحین در ماه‌های آینده به 600 حلقه با تلاش و همت مسئولان، عوامل اجرای با همکاری و تعامل همه جانبه مردم افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول