اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهداشت آموزش و پرورش استان اصفهان:

ترویج سلامت در تمام مدارس فراگیر شود

خبرگزاری فارس: رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره ‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طرح مروج سلامت باید به صورت فراگیر در تمام مدارس موجود در سطح استان اجرا شود و آموزش و پرورش باید به سوی سالم‌سازی مدارس در زمینه‌های مختلف حرکت کند.

ترویج سلامت در تمام مدارس فراگیر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید باقری ظهر امروز در همایش مدارس مروج سلامت با اشاره به ضرورت ارتقای سلامت در سطوح مختلف جامعه اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در سال جاری در برنامه‌ریزی‌های لازم را به منظور اجرای طرح مروج سلامت در مدارس انجام داده است.
وی به برگزاری کمیته استانی در این زمینه اشاره کرد و افزود: تا‌کنون این کمیته با تعداد دو جلسه در استان برگزار شده و راهکار‌های اجرا، آموزش و عملیاتی شدن این طرح مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره ‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به زمان آغاز اجرای این طرح در استان تصریح کرد: طرح مدارس مروج سلامت از سه سال گذشته تا‌کنون در اصفهان اجرا شده و این طرح باید در  تمام مدارس موجود در استان اجرا شود.
وی با اشاره به تعداد مدارسی که زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: در ابتدای اجرای این طرح 16 مدرسه در حدود پنج منطقه آموزشی، در سال گذشته نیز 40 مدرسه در حدود 10 منطقه زیر پوشش طرح مروج سلامت قرار گرفته‌اند.
باقری به افزایش سهمیه استان در سال جاری به منظور اجرای طرح مروج سلامت در مدارس اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری نیز حدود 700 مدرسه در تمام مقاطع مختلف تحصیلی زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند و برنامه‌های ارتقای سلامت در آنها اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح باید در سطح جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: طرح مروج سلامت باید به صورت فراگیر در تمام مدارس موجود در سطح استان اجرا شود و آموزش و پرورش باید به سوی سالم‌سازی مدارس در زمینه‌های مختلف حرکت کند.
رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان به مدارس انتخاب شده برای اجرای این طرح در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: 80درصد از مدارس شهری و 20درصد از مدارس روستایی استان برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند و این مدارس باید از وجود مربی بهداشت و مشاور برخوردار باشند.
وی به اهمیت اجرای این طرح در راستای ایجاد جامعه سالم گفت: محیط‌های جامعه و مدارس باید به سوی سالم‌سازی جامعه حرکت کنند و این طرح از اواسط آذر ماه جاری در مدارس اصفهان اجرا می‌شود.
باقری اظهار داشت: مسئولان باید از اجرای این طرح حمایت کنند و با اختصاص اعتبار به این طرح در زمینه اجرای مناسب آن در سطح استان و کشور گام بردارند.
وی به ضرورت توجه بهداشت مدارس اشاره کرد و افزود: مروج سلامت یک طرح بین‌المللی است و کشور باید تا سه سال آینده تمام مدارس را به سوی اجرای این طرح هدایت کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول