اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع ‌دستی و گردشگری اصفهان:

میزان فروش صنایع‌دستی خارجی نسبت به سال گذشته کاهش داشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: میزان فروش صنایع‌دستی خارجی نسبت به سال گذشته کاهش داشت و به معنای واقعی تولیدات هنرمندان داخلی فروخته شد.

میزان فروش صنایع‌دستی خارجی نسبت به سال گذشته کاهش داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، اسفندیار حیدری‌پوربا اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته شاهد فروش قابل توجه صنایع‌دستی خارجی در فروشگاه‌های اصفهان بوده‌ایم، اظهار داشت: برخورد با فروشندگان صنایع‌دستی خارجی در نوروز ۹۰ به صورت علنی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه با دریافت مصوبه هیئت دولت در مورد جلوگیری از فروش صنایع‌دستی غیر ایرانی، برخورد قانونی با فروشندگان متخلف آغاز شد، تصریح کرد: میزان فروش صنایع‌دستی خارجی نسبت به سال گذشته کاهش داشت و به معنای واقعی تولیدات هنرمندان داخلی فروخته شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان بیان داشت: ۹۰درصد فروشگاه‌های صنایع‌دستی در حال حاضر از تولیدات خارجی پاک شده که با همکاری دادگستری، مجمع امور صنفی و سازمان بازرگانی استان در نوروز ۹۱ این میزان به صددرصد افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: معاونت صنایع‌دستی همکاری نزدیکی را طی یک ‌سال اخیر با فروشگاه‌های صنایع‌دستی تجربه کرده که نتیجه آن انتخاب 100 فروشگاه برتر و البته معتبر است.
حیدری‌پور با بیان اینکه با هدف مراجعه آسان‌تر علاقه‌مندان صنایع‌دستی به این فروشگاه‌ها برچسب‌هایی برای آنها تهیه شده است، افزود: این برچسب‌ها به در فروشگاه‌ها نصب و به خوبی خریداران را مطلع می‌کند.
وی در ادامه بیان داشت: برای نوروز ۹۱ پارچه نوشته‌هایی بزرگ با رویکرد معرفی کالاهای بی‌کیفیت خارجی به گردشگران تهیه و در میدان امام اصفهان نصب می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری اصفهان یادآور شد: با همکاری این نهاد موفق شدیم میدان امام اصفهان را از وجود دست‌فروشان صنایع‌دستی غیرایرانی پاک کنیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول