اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مفاخر کشور:

نشان مفاخر تعریف می‌شود/ برگزاری کنگره بین‌المللی ابن‌شهر آشوب در سال آینده

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مفاخر کشور گفت: در صدد هستیم نشان مفاخر در راستای حمایت از این قشر تعریف شود.

نشان مفاخر تعریف می‌شود/ برگزاری کنگره بین‌المللی ابن‌شهر آشوب در سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام محمدجواد ادبی در حاشیه برگزاری همایش خادمان حوزه نشر و کتاب در ساری در رابطه با برنامه‌های انجمن مفاخر کشور اظهار داشت: انجمن مفاخر کشور مهم‌ترین نهادی است که به پاسداشت جایگاه مفاخر فرهنگی می‌پردازد و در راس هیأت امنای خود از جایگاه رئیس جمهوری بهره‌مند است.
وی ابراز داشت: این انجمن تلاش می‌کند در حوزه بازشناسی مفاخر فرهنگی، ترجمه متونی که ناظر بر تجربیات مفاخر فرهنگی برای نسل جوان است و در بزرگداشت‌ها، همایش‌ها و تجلیل‌ها به ویژه مفاخر زنده گام بر دارد.
این مسئول تصریح کرد: تا پایان سال برنامه‌های خوبی برای تجلیل از بزرگان و مفاخر داریم.
این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های ما به صورت ملی و در تهران برگزار می‌شود، یادآور شد: دفتر انجمن مفاخر در استان‌ها فعالیت جدی خود را آغاز کرده و در هر استان استاندار به عنوان رئیس انجمن و مدیرکل ارشاد به عنوان دبیر انجمن هستند.
ادبی در پاسخ به این سئوال که  این انجمن چه حمایت‌هایی از مفاخر انجام می‌دهد، گفت: انجمن در یک سال اخیر برای حمایت‌های مادی و معنوی از مفاخر جریان سازی کرده است.
وی ادامه داد: در ابتدا احترامی که باید به مفاخر کشور بگذاریم بسیار نکته مهمی است، سپس بهره‌مندی از تجارب مفاخر و در نهایت پرداختن به وضع فضای زندگی مفاخر و احیانا برطرف کردن مشکلات معیشتی این قشر از جوانب مختلف، از جمله حمایت‌هایی است که صورت می‌گیرد.
این مسئول عنوان کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی یک نهاد ملی است و به لحاظ جایگاهی که رئیس جمهوری در این انجمن دارد، دغدغه‌های جدی در این عرصه دارد.
ادبی ادامه داد: در پی این هستیم که نشان مفاخر را تعریف کرده و به لحاظ ساختار علمی برای مفاخر کشور، ترازهای علمی دانشگاهی تعریف کنیم و امیدواریم تا پایان دولت دهم این مسائل نهادینه شود.
وی در مورد مفاخر مازندران ابراز داشت: مفاخر فرهنگی مازندران هم به لحاظ پرداختن به موقعیت دینی و ایمانی تشیع و هم به لحاظ پرداختن به فضای ایرانی اسلامی، موقعیت بهینه و جایگاه بسیار جلیلی دارند.
این مسئول اذعان داشت: در نظر داریم در سال جدید با همکاری نهادهای مختلف کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب و شیخ فضل‌الله نوری را برگزار کنیم و از این بابت زمینه مهیا است که طبرستان بزرگ با مفاخر کم نظیرش در سپهر اندیشه کشور و در سپهر بازشناسی مفاخر فرهنگی کشور خودنمایی بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول