اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خراسان رضوی؛

نخستین کنگره ملی مفاخر جام آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار خراسان رضوی نخستین کنگره ملی مفاخر جام آغاز به کار کرد.

نخستین کنگره ملی مفاخر جام آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در این مراسم ضمن تاکید بر معرفی مفاخر شهرستان‌های استان اظهار داشت: این افراد که جزو مواریث معنوی کشور محسوب می‌شوند باید با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، برگزاری همایش‌های مشابه، بهره‌گیری از توانمندی رسانه‌ها و نیز چاپ و نشر آثار آنان به مردم استان و کشور شناسانده شوند.
وی با بیان اینکه ایران به لحاظ تمدنی سرآمد کشورهای جهان است درباره جایگاه علمی کشور اظهار داشت: قرار گرفتن ایران جزو 10 کشور برتر دنیا با عنایت خداوند، هدایت علمی و توصیه‌های نقادانه رهبری و نیز داشتن جوانانی مستعد صورت پذیرفته است.
استاندار خراسان رضوی ایران را جوان‌ترین کشور دنیا عنوان و تصریح کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و نیز ترغیب جوانان کشور به ادامه نهضت علمی از طریق انتقال مواریث فرهنگی به نسل جوان میسر است.
صلاحی شهدای شهرستان تربت‌جام به ویژه سردار شهید حسن علیمردانی و شهید علی اکبر دهقان را از دیگر مفاخر شهرستان عنوان کرد و درباره فواید برگزاری این کنگره گفت: گردآوری آثار بزرگان و چاپ آنها در حاشیه برگزاری این قبیل همایش‌ها و نیز ارتقای سطح آگاهی مردم شهرستان و استان از غنای فرهنگی منطقه کار بسیار ارزشمند و ماندگاری است.
وی ابراز امیدواری کرد: تجلیل از افتخارات علمی، فرهنگی و ادبی استان و کشور در زمان حیات این افراد باید صورت پذیرد.
سید حمید موسوی فرماندار تربت جام نیز در سخنانی هدف از برگزاری این کنگره دو روزه را معرفی شخصیت‌های برجسته شهرستان همچون عبدالرحمان جامی، ابوذر بوزجانی، شیخ احمد جام و میرغیاث‌الدین اعلام کرد.
وی افزود: امیدواریم اجرای این مراسم گامی در راستای معرفی
تربت‌جام به مردم استان به عنوان نمادی از صاحبان ارزش‌های متعالی باشد.
رئیس نخستین کنگره مفاخر ملی جام با گرامیداشت یاد و خاطره 472 شهید شهرستان تصریح کرد: فرصت برگزاری این کنگره را مدیون شهدا هستیم و گرامیداشت یاد آنان را وظیفه خود می‌دانیم.
وی همچنین از برگزاری کنگره گرامیداشت عبدالرحمان جامی با حضور نمایندگان یونسکو در سال آینده و در شهرستان تربت‌جام خبر داد.
غلامرضا اسداللهی نماینده مردم شهرستان تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم پیام غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به کنگره مفاخر ملی جام را قرائت کرد.
در ادامه این مراسم از سرود شهرستان تربت جام و نیز قرآن نفیس اورنگ زیب که مربوط به قرن نهم هجری است و برای ترمیم آن دو سال و نیم وقت صرف شده، رونمایی شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول