اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنسرسیوم منطقه‌ای ریزگردها:

مطالعات ریزگردها با کنسرسیوم هماهنگ شود

خبرگزاری فارس: دبیر کنسرسیوم منطقه‌ای ریزگردها هماهنگی با این کنسرسیوم را پیش از هرگونه مطالعه در زمینه ریزگردها خواستار شد.

مطالعات ریزگردها با کنسرسیوم هماهنگ شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز علیرضا زراسوندی ظهر امروز در شورای پژوهش خوزستان اظهار داشت: دانشگاه شهید چمران اهواز طی حکمی از سوی وزارت علوم به عنوان رئیس کنسرسیوم منطقه‌ای ریزگردها انتخاب شده است و هرگونه مطالعه در این زمینه باید با هماهنگی این کنسرسیوم انجام شود.
وی افزود: جزیره‌ای و پراکنده عمل کردن به روند کار لطمه وارد می کند و در حال حاضر تمام دانشگاه های کشور بدون هماهنگی با این کنسرسیوم هیچ اقدامی در زمینه ریزگردها انجام نمی دهند.
به گفته وی، این کنسرسیوم قرار است در سطح خاورمیانه نیز فعال شود و در این راستا با کشور ترکیه نیز تفاهمنامه ای امضا کرده است.
معاون پژوهش دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: مطالعات ریزگردها در دو فاز توسط اداره کل حفاظت محیط زیست و با همکاری استانداری انجام شده و هیچ‌گونه ابهامی در خصوصیت شیمیایی و فیزیکی ریزگردها وجود ندارد و در مورد تمام خصوصیات و ترکیبات اطلاعات مستند وجود دارد.
وی حذف مطالعه در مورد خصوصیت فیزیکی و شیمیایی ریزگردها را از تمام پروژه های پژوهشی خواستار شد و بیان کرد: این مسئله باعث می شود هزینه اضافه به طرح‌ها تحمیل نشود و در این زمینه می توان به مطالعات قبلی استناد کرد.
زراسوندی با تاکید بر اینکه اهواز آلوده‌‌ترین شهر جهان نیست، ادامه داد: برای تعیین کیفیت و آلودگی شاخص‌های زیادی وجود دارد و ریزگردها تنها یک شاخص است.
به گفته وی، این مسئله بیشتر بحث رسانه‌ای است و سندیت ندارد.
معاون دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین در گزارشی از جشنواره علم و عمل گفت: سومین جشنواره علم تا عمل بیشتر بر توسعه طرح های فناورانه و عمدتا در حوزه تکنولوژی های نوین متمرکز بود.
وی افزود: این جشنواره از 14 تا 17شهریور ماه امسال در تهران برگزار شد و 31 استان در آن شرکت کردند.
زراسوندی ادامه داد: در این جشنواره یک‌هزار و 174 طرح به عنوان طرح‌های منتخب استانی از استان‌ها، موسسات پژوهشی و دستگاه‌ها شرکت کردند و خوزستان در ردیف استان های گروه یک قرارگرفت که بیشترین فضا و طرح ها را ارائه دادند.
معاون دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: خوزستان 58 طرح در این نمایشگاه در بخش‌های نفت، حفاری، آب، کشاورزی، پزشکی، برق، الکترونیک، صنایع نوین، محیط زیست و مکانیک ارائه کرد که پس از ممیزی‌های بسیار 25 طرح تجاری شده ملی برگزیده شدند که یکی از طرح های خوزستان نیز در این ردیف قرار داشت؛ همچنین یک طرح خوزستان در ردیف طرح های برگزیده استانی نیز انتخاب شد.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول